طاهرخانی: برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دستور کار دولت است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل شرکت عمران شهر های نو گفت: طی سه سال گذشته 200 مدرسه در شهر های نو ساخته شده و برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دولت سیزدهم در دستور کار است.

طاهرخانی: برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دستور کار دولت است

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از شرکت عمران شهر های تازه، حبیب الله طاهرخانی، اظهار کرد: در دهه اخیر با ساخت و اجرای واحد های مسکن مهر میزان جمعیت هدف در بسیاری از شهر های تازه به طرز قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه افزود: افزایش جمعیت و شتاب ساخت واحد های مسکن مهر به گونه ای بود که در تعدادی از شهر های تازه، برنامه های توسعه شهر دچار مشکل شد و بسیاری از شهر های تازه به ویژه در پیرامون کلانشهر ها در زمینه برخی خدمات شهری دچار مشکلاتی شدند.

طاهرخانی با بیان اینکه در پی توسعه واحد های مسکن مهر یکی از مهمترین کمبود ها خدمات آموزشی بود، اظهار داشت: ساخت و توسعه مدارس در سال های اخیر بسیار اهمیت پیدا کرد و نهضت مدرسه سازی به عنوان یکی از رویکرد های اساسی شهر های تازه در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تحقق عدالت اجتماعی یکی از راهبرد های اساسی در برنامه ریزی توسعه شهر های تازه است. تمرکز اصلی در ساخت مدارس در شهر های تازه، در محدوده های مسکن مهر بوده که از سرانه های پایین تری در شاخص فضای آموزشی برخوردار بودند.

به گفته طاهرخانی، از مهمترین اقدامات اجرا شده در این زمینه می توان به ساخت 200 مدرسه در شهر های تازه در سه سال اخیر اشاره کرد که نیاز به مراکز آموزشی در شرایط کنونی را برطرف ساخته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه گفت: ساخت مدارس برای جمعیت آینده در شهر های تازه نیازمند تداوم است که برنامه احداث 300 مدرسه دیگر در شهر های تازه تا سرانجام دولت سیزدهم تدوین شده که هم اکنون حدود 40 مدرسه در این شهر ها در حال ساخت است.

وی یادآور شد: فراتر از ساخت مدارس، شرکت عمران شهر های تازه در پی گونه های مترقی تری از مدارس همچون مدارس اجتماع محور است که هم از کالبد و معماری مجذوب کننده تر و هم آموزش مشارکتی برخوردار باشند تا کیفیت آموزشی در این شهر ها بهتر از دیگر شهر ها باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه گفت: راه اندازی مدارس اجتماع محور در شهر های تازه یکی از ارکان مهم ساختار اجتماعی در محلات خواهد بود که بی شک شروع فعالیت های این مدارس، محور تحولی ساختاری در راستای تحقق رویکرد محله محوری و گامی ارزنده برای راه اندازی واحد های مربوط به سلامت، امور ورزشی، تفریحی، آموزشی، فرهنگی، مذهبی، هنری و کتابخانه ها در مقیاس محله خواهد بود.

طاهرخانی اظهار کرد: این مدارس با هدف اجتماع سازی محلی، ارتقا فرهنگی ساکنین و بالا بردن سطح مشارکت مردم در اداره محله از طریق به کارگیری توانمندی ها و ظرفیت های مادی و معنوی شهروندان، افزایش اعتماد و ارتباط مردم با مجموعه مدیران شهری، ایجاد و تقویت اتحاد و همدلی و استفاده حداکثری از ظرفیت های محلی و مردمی با ارائه خدمات به گروه های مختلف بچه ها، زنان، سالمندان با اجرای برنامه های متنوع توانمندسازی در غالب مراکز کار آفرینی در راستای رونق اقتصاد محلی ایجاد می شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های تازه، افزایش فعالیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، رفاهی مربوط به رده های سنی ساکنین را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده و افزایش کیفیت زندگی در شهر های تازه مؤثر دانست و گفت: راه اندازی این مدارس موجب ارتقای سطح زندگی در شهر های تازه خواهد شد.

وی در این خصوص خبر داد: تا به امروز تعداد 7 مدرسه اجتماع محور در شهر های تازه پردیس و هشتگرد در حال بهره برداری هستند و مدارس دیگری نیز در سایر شهر های تازه در حال طراحی و احداث هستند.

طاهرخانی ابراز امیدواری کرد با تداوم نهضت مدرسه سازی در شهر های تازه بتوان برای دانش آموزان عزیز شهر های تازه، از یک سو، سرانه های بالای فضای آموزشی فراهم کرد و از سوی دیگر، خدمات آموزشی و پرورشی کارآمدی را ارائه داد تا نسلی از نیرو های خلاق ساخته شوند که بتوانند نقشی جدی در ساختن آینده ایران اسلامی ایفا کنند.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 99024

به "طاهرخانی: برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دستور کار دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طاهرخانی: برنامه ساخت 300 مدرسه دیگر در دستور کار دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید