بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل

به گزارش مهسان بلاگ، بهترین دانشگاه های بلژیک

کسانی که دوست دارند تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه های بین المللی دنیا بگذرانند دغدغه ای همیشگی دارند: بهترین دانشگاه های دنیا کجاست؟ جدای از اینکه نام یک سری از دانشگاه ها به خاطر نوع آموزش و امکانات سر زبان ها افتاده، در دنیا دانشگاه های خوب زیادی هست که می شود برای تحصیلات دانشگاهی روی آن ها حساب کرد. تا به حال دانشگاه های برتر چندین و چند کشور را بررسی کردیم امروز هم به سراغ کشور دیگری می رویم: بلژیک. خیلی از دانشگاه های بلژیک برای داشتن دانشجوهای بین المللی برنامه ریزی می کنند از طرفی جایگاه های خوبی هم در رنکینگ های دنیای دارند. 8 تا از دانشگاه های بلژیک در سال 2018 در لیست رنکینگ QS بودند که از این تعداد 7 تا از آن ها جزو 350 دانشگاه برتر دنیا بوده اند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا تعدادی از بهترین دانشگاه های بلژیک را معرفی کنیم.

بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل

تحصیلات دانشگاهی در بلژیک با توجه به زبان آموزش به دو دسته تقسیم می شود: دانشگاه هایی که در آن به زبان هلندی تدریس می شود و دانشگاه های فرانسوی زبان. به غیر از فرانسوی و هلندی، آلمانی هم از زبان های رسمی این کشور است هرچند که درصد کمی از جمعیت این کشور به این زبان حرف می زنند. آن هایی که زبانشان آلمانی است معمولا دانشگاه های فرانسوی را برای تحصیل انتخاب می کنند و یا راهی آلمان می شوند. با اینکه در بیشتر دانشگاه های بلژیک به زبان های فرانسوی و هلندی آموزش داده می شود اما رشته های بین المللی زیادی هم هست که تدریس در آن ها به زبان انگلیسی است. در بلژیک موسسات تحصیلات عالیه شامل دانشگاه ها، کالج ها، کالج های هنری، موسسات معماری و آکادمی نظامی سلطنتی هستند. مثل بیشتر کشورهای اروپایی در بلژیک هم گرفتن مدرک لیسانس معمولا 3 سال طول می کشد و برای گرفتن مدرک فوق لیسانس هم باید یک تا دو سال وقت بگذارید. بعد از گرفتن مدرک فوق لیسانس می توانید روی پروژه های تحقیقاتی کار کنید و زمینه را برای گرفتن مدرک دکترا آماده کنید.

دانشگاه کاتولیک لون (Katholieke Universiteit Leuven)

شاید برای تحقیق در مورد دانشگاه های بلژیک یکی از اولین سوال هایی که در ذهنتان نقش می بندد بهترین دانشگاه این کشور باشد، دانشگاهی که برای خودش نام و رسمی داشته باشد و خیلی ها به دنبالش باشند! دانشگاه کاتولیک لون با رتبه دنیای 71 بهترین دانشگاه بلژیک است . از طرفی لقب اولین دانشگاه بلژیک را هم باید به همین دانشگاه داد چون در سال 1425 تاسیس شد و هر چند که در عصر ناپلئون مدتی بسته بود اما دوباره در سال 1834 باز شد. در سال 2015 حدود 57,300 نفر در این دانشگاه ثبت نام کردند تا در بین دانشگاه های دیگر بیشترین تعداد دانشجوها را داشته باشد. با اینکه کیفیت آموزشی در این دانشگاه خیلی خوب است اما هزینه هایش نسبت به دیگر دانشگاه ها آنقدر کم است که در هنگام ثبت نام حسابی غافلگیرتان می کند. با اینکه در این دانشگاه زبان اصلی تدریس هلندی است اما هر روز که می گذرد تعداد برنامه های انگلیسی زبان بیشتر و بیشتر می شود. این دانشگاه 6 سایت در شهرهای مختلف دارد و دانشکده پزشکی اش در بروکسل است.

دانشگاه گنت (University of Ghent)

این دانشگاه که در شهر گنت قرار گرفته است به عنوان اولین دانشگاه هلندی زبان بلژیک در سال 1817 تاسیس شد و رتبه دنیای 125 ام را دارد هر چند که از نظر علوم زندگی جزو 100 دانشگاه برتر دنیا و از نظر دامپزشکی جایگاه بیستم دنیا را دارد. دانشگاه خنت از دانشگاه های بزرگ بلژیک است و حدود 41 هزار دانشجو و 11 دانشکده شامل دانشکده های حقوق، هنر و فلسفه، علوم، پزشکی و علوم بهداشت، مهندسی و عمران، اقتصاد و مدیریت کسب و کار، دامپزشکی، روان شناسی و علوم تربیتی، مهندسی زیست فناوری، علوم سیاسی و اجتماعی و علوم دارویی دارد.

دانشگاه کاتولیک لوون (Université Catholique de Louvain)

این دانشگاه در 30 کیلومتری شهر بروکسل در شهر Louvain-la-Neuve قرار گرفته است و بزرگ ترین دانشگاه فرانسوی زبان کشور است. این دانشگاه که در سال 1425 ساخته شده در ابتدا در شهر لوون بود اما از آنجایی که شهر لوون در بخش هلندی بلژیک قرار داشت و این دانشگاه فرانسوی زبان بود دانشگاه به دو قسمت تقسیم شد و بخش فرانسوی آن به شهر دیگری منتقل شد. هر دوی این دانشگاه ها امروز از بهترین و پرطرفدارترین دانشگاه های بلژیک هستند. رتبه دنیای این دانشگاه 153 است و در الاهیات رتبه 17 دنیا را دارد.

دانشگاه وریج بروکسل (Vrije Universiteit Brussel)

رتبه دنیای این دانشگاه 182 است و زمانی باز شد که دانشگاه آزاد بروکسل در سال 1970 به دو بخش تقسیم شد. شما هم کار بر روی پروژه های تحقیقاتی را دوست دارید و درس خواندن بدون تحقیق برایتان خسته کننده است؟ در این دانشگاه فعالیت های تحقیقاتی زیادی انجام می شود و تیم های تحقیقاتی آن در رشته های پایه ای در دنیا شناخته شده است.

دانشگاه آزاد بروکسل (Universite Libre de Bruxelles)

رتبه دنیای این دانشگاه 205 است و در میان دانشگاه های بلژیک بیشترین تعداد دانشجوهای بین المللی را دارد چون 1/3 دانشجوها و اساتیدش از خارج آمده اند. این دانشگاه در سال 1834 افتتاح شده و با داشتن سه جایزه نوبل، یک مدال فیلدز، سه جایزه ولف و دو جایزه ماری کوری از بهترین دانشگاه های تحقیقاتی دنیاست.

دانشگاه آنتورپ (University of Antwerp)

این دانشگاه در سال 2003 از ترکیب سه دانشگاه کوچکتر در شهر آنتروپ تاسیس شد و امروز از دانشگاه های مهم کشور است. این دانشگاه 9 دانشکده اقتصاد کاربردی، علوم مهندسی کاربردی، هنر، حقوق، طراحی علوم، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کاربردی، علوم اجتماعی، داروسازی و دامپزشکی دارد که در همه آن ها دوره دکترا هم موجود است به طوری که تعداد دانشجوهای این دوره اش به 1600 نفر می رسد.

University of Liège

این دانشگاه در سال 1817 تاسیس شد و تنها دانشگاه عمومی در بخش فرانسوی زبان بلژیک است که محدوده کاملی از دوره های دانشگاهی لیسانس و فوق لیسانس را ارائه می دهد. این دانشگاه 10 دانشکده فلسفه، قانون، علوم، داروسازی، علوم کاربردی، دامپزشکی و … دارد.

دانشگاه مونس (University of Mons)

این دانشگاه در شهر مونس در استان فرانسوی زبان Hainaut در نزدیکی مرز فرانسه قرار گرفته است. دانشگاه مونس چهارمین دانشگاه فرانسوی زبان بلژیک است و 5,700 دانشجو دارد که در 25 رشته مختلف در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در حال تحصیل هستند.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105973

به "بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید