چاووش اوغلو: با ظریف درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به ویژه سوریه گفتگو کردم

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود مطرح نمود که در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای به ویژه سوریه مصاحبه کرده است.

چاووش اوغلو: با ظریف درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به ویژه سوریه گفتگو کردم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز (دوشنبه) پس از دیدار با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود در استانبول و در حاشیه هشتمین کنفرانس وزرای قلب آسیا یا همان فرایند استانبول در صفحه توئیترش درباره موضوعات مورد مصاحبه در این دیدار با انتشار تصاویری نوشت: در دیدارم با جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای به ویژه سوریه بحث و تبادل نظر کردم.

به گزارش فارس، براساس اعلام وزارت خارجه ایران در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دوجانبه، مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله آخرین تحولات سوریه، شرایط عراق، افغانستان و سایر موضوعات مورد علاقه مصاحبه و تبادل نظر شده است.

هشتمین نشست وزرای خارجه قلب آسیا امروز 18 آذر ماه 1398 با عنوان صلح، همکاری و رفاه در استانبول ترکیه برگزار شد.

ظریف بامداد امروز (دوشنبه) در بدو ورود به استانبول درباره سفرش به ترکیه گفت: روابط ما با همسایگان ویژه است و بیشترین سفرها را از ابتدای مسؤولیت به همسایگان داشتیم و روسیه و ترکیه در بین همسایگان بیشترین تعداد را دارند.

وزیر خارجه اضافه نمود: ابتکار قلب آسیا یا ابتکار استانبول برای هماهنگی همکاری های منطقه ای با افغانستان به منظور ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و توسعه همه جانبه شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه کشورهای مختلف مسؤولیت های مختلفی برعهده داشتند و مسؤولیت جمهوری اسلامی بحث آموزش در افغانستان بوده است، گفت: در شرایط کنونی شرایط افغانستان با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و تحولات مربوط به مذاکرات صلح شرایط ویژه ای است و ضرورت دارد مخصوصا کشورهای منطقه و کشورهایی که در مجاورت افغانستان هستند نقش فعال تری را در فرایند صلح و بازسازی افغانستان ایفا کنند و این اجلاس فرصت خوبی برای کشورهای مختلف است که در این زمینه ها و در حوزه هایی که می توانند به افغانستان کمک کنند و در کمک به فرایند صلح در افغانستان بحث کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29078

به "چاووش اوغلو: با ظریف درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به ویژه سوریه گفتگو کردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: با ظریف درباره مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه به ویژه سوریه گفتگو کردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید