نشریات اتاق بازرگانی کهنه و بی فایده است، فضای گفتمان واقعی بین دولت و تجار وجود ندارد

به گزارش مهسان بلاگ، جلال ابراهیمی گفت: وقتی نویسندگان و محققان توان تأمین احتیاج زندگی را نداشته و بالاجبار باید در نشریات دیگر نیز قلم بزنند نمیتوان از آخرین پدیده ها و نظریات در حوزه اقتصاد جهانی برخوردار شد.

نشریات اتاق بازرگانی کهنه و بی فایده است، فضای گفتمان واقعی بین دولت و تجار وجود ندارد

دکتر سید جلال ابراهیمی؛ رئیس خانه تجارت و اقتصاد ایران و ترکیه و عضو اتاق بازرگانی ایران در یادداشتی اختصاصی برای گروه مالی خبرنگاران نوشت: با نگاهی به فراوریات خروجی بخش انتشارات اتاق بازرگانی ایران به صورت بروشور و یا نشریه و مقایسه آن با نشریات TOBB ترکیه حدیث مفصلی از نقصان در این بخش دیده می گردد.

گرچه کوشش قسمت روابط عمومی و نشر اتاق بازرگانی شایان توجه است، ولی وقتی مواد خام اولیه در دسترس نیست و مترجمین و نویسندگان و انتشار دهندگان نشریه توان تأمین احتیاج زندگی را نداشته و بالاجبار باید در نشریات دیگر نیز قلم بزنند بالطبع نمیتوان از آخرین پدیده ها و نظریات در حوزه اقتصاد دنیای برخوردار شد کافی است به اخبار منعکس در آخرین قسمت مجله اتاق توجه کرد که اغلب مطالب کهنه و بعد از گذشت یکماه چاپ می گردد، آن هم با تصاویری آنچنان کوچک شده که قابل رویت نیست، حاصل این هزینه و چاپ اخبار کهنه چیست؟

جای مقالات صاحب نظران استان ها و گفتمان های پرسش و پاسخ، نظرخواهی از اعضای اتاق ها، ایجاد فضای پرسش های میدانی در حوزه صنعت، اقتصاد، معدن و کشاورزی کجاست؟

خالی بودن یک فضای مناسب برای اظهار نظر اعضاء و تجار و صنعتگران و مطرح کردن آن با مدیران و مسئولان کاملا محسوس است و فضای گفتمان واقعی بین واحد های وزارت اقتصاد، صمت و تجار و فراورینمایندگان وجود ندارد. فراوری و نشر ضمیمه های خاص در بخش های گردشگری و در شاخه های مختلف آن و ارائه اطلاعات ضرور و توجه ویژه به صنایع کوچک جایگاهی در نشریات اتاق ندارد.

ایجاد و انتشار نشریات ویژه در حوزه فلزات، حمل و نقل، معدن، بانک داری، بورس، پتروشیمی، انرژی، بازار سرمایه، بیمه، صادرات و آخرین داده های سازمان دنیای تجارت به طور گاهنامه که حتی میتواند با جذب آگهی تأمین هزینه نماید و بالطبع برای اجرای این مهم احتیاج به جلب و جذب نیروی کار مطلع در حوزه انتشار نشریات اختصاصی است و این کشور بهترین گروه های فکری مطلع و متخصصین در انتشار مجلات ویژه و تخصصی را دارد.

صد البته استفاده از مقالات تخصصی دوره های دکترا و همچنین استادان حوزه اقتصاد کشور و ترجمه مقالات استادان دانشگاه های خارج از کشور و تئوریسین ها و ایده پردازان مالی نیز می تواند خوراک مفید و مورد احتیاج این نشریات را فراهم نماید و حتی برای این سازمان عریض و طویل فضای کافی برای واحد مستقل انتشاراتی و تأمین هزینه آن فراهم است. گرچه خود مجلات با توجه به حوزه تخصصی آن ها میتواند مشترکین از داخل اعضاء و صاحبان صنعت و شاخه های مختلف اقتصاد کشور داشته باشد، این امر وقتی میسر است که هیأت منتخبین حوزه ریاست علاقمند به توسعه امر آموزش و بالابردن سطح اطلاعات تجار ایرانی داشته باشند که در این خصوص علاوه بر انتشار مقالات در نشریه به صورت دیجیتالی نیز میتوان آخرین پدیده های مالی سیاسی دنیا را در اختیار علاقمندان قرار داد. دراین شرایط میتوان هیأت تحریریه هایی برای نشریات مالی برای تخصص های معدنی، تجارت و صنعت و کشاورزی تعریف نموده و از اساتید و دانشگاهیان و استادان هر حوزه بهره فکری گرفت.

یا اینکه در یک نگاه گذرا به عملکرد اتاق های بازرگانی آنکارا، استانبول، ازمیر و غیره در نشریات میتوان یک نشریه منسجم پرمحتوا از مجموع مقالات منتخب اتاق های کشور به صورت سه ماهنامه برای هیأت نمایندگان، فعالان و مراکز تصمیم گیری مالی و سیاسی فراوری و عرضه کرد تا استفاده نمایند.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 78106

به "نشریات اتاق بازرگانی کهنه و بی فایده است، فضای گفتمان واقعی بین دولت و تجار وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشریات اتاق بازرگانی کهنه و بی فایده است، فضای گفتمان واقعی بین دولت و تجار وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید