محکومیت تحریم های آمریکا از سوی شورای جهانی کلیساها

به گزارش مهسان بلاگ، دبیرکل شورای جهانی کلیساها در محکومیت تحریم های واشنگتن به رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت.

محکومیت تحریم های آمریکا از سوی شورای جهانی کلیساها

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به دنبال ارسال نامه ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای عالی سیاست گذاری ادیان به رهبران ادیان دنیا آیون سوکا، دبیرکل شورای دنیای کلیساها در محکومیت تحریم علیه ایران نامه ای برای دونالد ترامپ ارسال کرد.

در این نامه آمده است: در عید پاک (عید عظیم مسیحیان بعد از روزه 40 روز) که در تقویم سالانه کلیساها برای مسیحیان در سراسر دنیا روز بسیار مهمی است و نیز با توجه به نزدیک شدن مسلمانان به ماه مبارک رمضان، با واقعیت جدید و چالش برانگیزی روبرو هستیم که ما را ملزم می نماید از جمع شدن در مجامع ایمانی و دینی خودداری کنیم تا بتوانیم از خود و جوامعمان در برابر بیماری و آسیب محافظت کنیم.

دبیرکل شورای دنیای کلیساها اضافه نمود: ویروس کرونا در همه جا دشمن مشترک بشریت است و بدون در نظر دریافت ملیت، قومیت، مذهب، سیاست یا هر وابستگی انسانی دیگر همه افراد را تهدید می نماید و فقط تأثیر آن بر مردم و جوامعی که به دلیل اوضاع بهداشتی یا فقر آسیب پذیرند بسیار تبعیض آمیز است.

سوکا توضیح داد: پاسخ مؤثر به بیماری همه گیر مستلزم درجه بی سابقه ای از همبستگی و همکاری دنیای، مراقبت ویژه از آسیب پذیرترین افراد و اقدام سریع برای کاهش شرایطی است که آسیب پذیری بیشتری ایجاد می نماید.

وی اضافه نمود: ما به عنوان شورای دنیای کلیساها، سازمان اقدام مشترک کلیساها و انجمن ملی کلیساهای حضرت مسیح در آمریکا نگرانی عمیق خود را از تحریم های وضع شده آمریکا علیه مردم ایران ابراز می داریم. در حال حاضر ایران با بیش از 67 هزار مورد تأیید شده ویروس کرونا و بیش از 4 هزار نفر که جان خود را به خاطر کرونا از دست داده اند، آسیب جدی دیده و نظام بهداشتی این کشور به شدت از تحریم یک جانبه آمریکا که به محاصره اقتصادی کشور منجر شده، در رنج و مشکل است.

دبیرکل شورای دنیای کلیساها در این نامه بیان کرد: ما در چارچوب اصل همبستگی بین المللی و اصول بشردوستانه و با توجه به درخواست سازمان ملل متحد برای آتش بس دنیای از شما درخواست می کنیم با هدف تقویت کوشش ها در مبارزه با این ویروس فراگیر تحریم های فلج کننده ایران را بردارید، مجازات های اقتصادی را که بر توانایی ایران در واردات وسایل و تجهیزات پزشکی تأثیر می گذارد لغو کنید و اجازه دهید صندوق بین المللی پول بتواند درخواست وام اضطراری ایران را برای یاری به حل این بحران اجابت کند.

سوکا خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: در این شرایط بحران دنیای ما همچنین خواستار آن هستیم که تحریم ها و مجازات هایی که آمریکا علیه سایر مناطق دنیا مانند سوریه، غزه، ونزوئلا و کوبا که مردم آنها قربانی درگیری های سیاسی هستند و این مجازات ها و تحریم ها مانع اقدامات بهداشتی خبرنگارانن و دسترسی خبرنگارانن به دارو و تجهیزات پزشکی می گردد، برطرف گردد.

انتهای پیغام/4033/

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 44326

به "محکومیت تحریم های آمریکا از سوی شورای جهانی کلیساها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محکومیت تحریم های آمریکا از سوی شورای جهانی کلیساها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید