دریافت خدمات بهداشت به دور از تبعیض حق همه مردم است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر کل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی با بیان اینکه در دسترس بودن بهداشت حق همه مردم منطقه است، گفت: تمام مردم باید به دور از تبعیض و مسائل اقتصادی خدمات بهداشتی دریافت نمایند.

دریافت خدمات بهداشت به دور از تبعیض حق همه مردم است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، احمد المنظری مدیرکل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در مراسم شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی که ساعتی قبل در سالن اجلاس سران شروع به کار کرد ضمن تشکر از دولت ایران به دلیل استقبال از این مراسم گفت: کشور ایران از تمدن و زیبایی زیادی برخوردار است؛ یکسال از کنفرانس خارطوم گذشت و همه ما در این یکسال با چالش های زیادی روبرو بودیم، اما تجربیات زیادی کسب کردیم.

وی اضافه کرد: سال جاری شعار اجلاس سلامت برای همه توسط همه معین شده و همانطور که همه ما می دانیم این اجلاس با توجه به تغییرات منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از این فرصت برای کسب تجربیات بیشتر استفاده کنیم و به این نکته توجه داشته باشیم که بهداشت حق همه مردم است.

المنظری ادامه داد: بهداشت باعث پیشرفت می گردد و تامین آن باعث افزایش سطح آ موزش مردم جامعه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا اجلاس سازمان ملل در زمینه بهداشت برگزار شده است، گفت: من در این اجلاس حضور یافتم و امیدوارم اعلامیه و نتایج آن باعث پوشش فراگیر بهداشت در منطقه ما بگردد.

المنظری با بیان اینکه منطقه ما از فرهنگ و تمدن بالایی برخوردار است، گفت: متاسفانه در بعضی از مواقع بارش های شدید باران در بعضی مناطق مانع از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی می گردد.

مدیرکل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی با اشاره به سفر هایی که طی سال های اخیر به کشور های منطقه داشته است، اضافه کرد: در بعضی از مناطق بچه ها شیرخواری را مشاهده کردم که از وضعیت درمانی مناسبی برخوردار نبودند؛ به طور مثال در یکی از کشور ها سه طفل شیرخوار در یک تخت بیمارستانی قرار داشتند و منتظر درمان بودند که متاسفانه کی از آن ها نفس های آخرش را می کشید و به دلیل کمبود خدمات خدمتی به وی ارائه نمی شد.

المنظری بیان کرد: در یکی دیگر از مناطق مردی را دیدم که وضعیت جسمانی مناسبی نداشت و همچنین کودکی که خانواده اش از پس هزینه های شیمی درمانی وی بر نمی آمدند.

وی با بیان اینکه بیماری فلج اطفال در بعضی از کشور ها وجود دارد گفت: در بعضی از مناطق شاهد وجود بیمارانی هستم که از سوء تغذیه رنج می برند و همچنین در یکی از سفر ها جوان 20 ساله مبتلا به ایدز را دیدم.

المنظری با بیان اینکه مشاهده این صحنه ها برای ما دردآور است گفت: در دیگر منطقه دو کودک شیرخواری که از سوء تغذیه رنج می بردند را ملاقات کردم که متاسفانه یکی از آن ها جان خود را از دست داد.

مدیرکل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی گفت: وضعیت ناگوار بهداشتی منطقه باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بعضی از کشور ها بیمارستان ها وضعیت ناگواری دارند شرح داد:، اما از سوی دیگر مشاهده کردم که پزشکان و نیرو های بهداشت کوشش خود را برای درمان افراد به کار می گیرند.

المنظری با ذکر مثالی گفت: در بعضی از مناطق می بینیم که پزشکان جان خود را به خطر می اندازند تا بچه ها را واکسیناسیون نمایند و از سوی دیگر مشاهده کردم که کودک مبتلا به سوء تغذیه با کوشش پزشکان به زندگی برگشت.

وی اضافه کرد: در یکی از سفر ها به کشور های منطقه ملاحظه کردم که تیم های پزشکی علی رغم بازنشسته بودن همچنان با روی گشاده به مردم خدمت رسانی می نمایند که این تصاویر تبلور روشن کوشش و خدمت رسانی کادر پزشکی به مردم است.

مدیرکل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد وضعیت ناخوشایند در بعضی از کشور ها هستیم، گفت: همه باید یاری کنیم که وضعیت رو به بهبود برود. همانطور که کمیته مبارزه با حسبه بیان کرد که بیماری های سرخک و حسبه در ایران از بین رفته است و ما باید از این کشور الگو بگیریم.

المنظری با تبریک ریشه کن شدن بیماری سرخک در کشور ایران گفت: ما به افق 2023 توجه ویژه ای داریم و استراتژی را برای رسیدن به آن معین نموده ایم و من در این اجلاس بر این موضوع تاکید می کنم تا کوشش خود را انجام داده و دیدگاه های خود را تا سال 2023 اجرایی کنیم.

وی گفت: وظیفه اخلاقی، دینی و انسانی ما یاری کردن به انسان ها است همانطور که به گفته پیامبر اعظم (ص) مومن برای مومن مانند بنیاد محکمی است که باید به یکدیگر یاری نمایند.

مدیرکل دفتر منطقه ای مدیترانه شرقی اضافه کرد: همه ما باید برای تحقق منطقه کوشش کنیم و همه شهروندان بدون تبعیض و محدودیت اقتصادی خدمات بهداشتی را دریافت نمایند.

وی با اشاره به برگزاری چندین جلسه با وزرای بهداشت گفت: مذاکرات خوبی صورت گرفت و در روز های آینده نیز موضوعات مهم بهداشتی آنالیز خواهند شد و امیدواریم از این دوره با موفقیت و ایده های جدید خارج شویم.

المنظری در خاتمه با اشاره به مورد توجه قرار دریافت موضوع محیط زیست در این اجلاس شرح داد: ما باید از تمام ادوات الکترونیکی برای تحقق اهداف محیط زیست استفاده کنیم و امیدوارم شاهد تغییرات مطلوب در منطقه باشیم و شعار سلامت برای همه توسط همه تحقق پیدا کند.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22534

به "دریافت خدمات بهداشت به دور از تبعیض حق همه مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریافت خدمات بهداشت به دور از تبعیض حق همه مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید