جشنواره تئاتر استان فارس انتها یافت، شروع جشنواره آیات

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارشخبرنگاران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارشنبه شب در جمع اهالی تئاتر فارس گفت: افتخار انقلاب اسلامی نگاه به گذشته و امید به آینده است.

جشنواره تئاتر استان فارس انتها یافت، شروع جشنواره آیات

صابر سهرابی با توجه به بیست و نهمین جشنواره تئاتر فارس گفت: سال جاری با تصمیم شورای سیاست گذاری برای بهبود کیفیت جشنواره تصمیم گرفتیم 7تا9 گروه به رقابت بپردازند.

وی با بیان اینکه جشنواره ها میدانی برای عرض اندام هنرمندان و رسیدن به مدارج بالای هنری است، گفت: در طول سه روز 2 تا 3 اجرا داشتیم؛ سال جاری با تدبیری که اندیشیده شد و با پیشنهادی که به انجمن نمایش استان داده شد اینکه اجراها به طول جشنواره ختم نگردد و در سراسر استان به صورت کاروان نمایش آثار این گروه ها به اجرا بپردازند و حمایت مادی و معنوی و همچنین معرفی شوند.

سهرابی از حمایت گروه های تئاتر در طول سال اطلاع داد و این نوید را داد که در 30 شهرستان توسط انجمن نمایش گروه های که به جشنواره راه یافتند و گروه های جنبی اجراهایی را با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نقاط مختلف استان داشته باشند.

وی در ادامه قول داد که اجراها به استان همجوار از جمله استان یزد هم اعزام شوند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس مطرح نمود: شیواترین و تاثیرگذارترین شیوه انتقال فرهنگ فعالیت های فرهنگی و هنری است و هیچ اثری ماندگارتر از کارهایی فرهنگی و هنری نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، گفت: جامعه امروز ما به نشاط و امیدواری احتیاج دارد بنابر این فقط توسط هنرمندان ایجاد روحیه نشاط شکل می گیرد.

سهرابی به انجمن نمایش استان توصیه کرد که برای احترام به هنرمندان و پیشکسوت منشور اخلاقی تئاتر تدوین گردد تا الگوی برای دیگر رشته های هنری باشد.

وی اضافه کرد: نشست با بخش خصوصی که بتواند پایگاه های حمایتی درخصوص اجراهایی عموم را قوی کند تا باعث رونق اقتصاد هنر گردد در برنامه انجمن تئاتر قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سرانجام از شروع جشنواره تئاتر آیات با حضور 9 استان در شیراز اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس از 18 تا 23 آبان ماه جاری با داوری محمد رحمانیان، آرش دادگر و رضا صابری برگزار گردید.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2890

به "جشنواره تئاتر استان فارس انتها یافت، شروع جشنواره آیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تئاتر استان فارس انتها یافت، شروع جشنواره آیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید