ترامپ درمورد طولانی بودن تعطیلی دولت آمریکا هشدار داد

به گزارش مهسان بلاگ، در حالی که مذاکره برای بازگشایی بخش های دولتی آمریکا در جریان است، دونالد ترامپ هشدار داده که روند تعطیلی دولت احتمالا طولانی باشد.

ترامپ درمورد طولانی بودن تعطیلی دولت آمریکا هشدار داد

به گزارش خبرنگاران، دولت آمریکا از بامداد روز شنبه با توجه به عدم توافق دموکرات ها و جمهوری خواستار در سنا بر سر منابع مالی مورد نظر دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی با مکزیک، نیمه تعطیل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آن که روز جمعه توافق برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی به موفقیت نرسید، رهبران کنگره و کاخ سفید وعده داده اند تا در روزهای شنبه و یک شنبه برای توافقی به منظور انتها تعطیلی دولت پیش از شروع تعطیلات کریسمس مذاکره نمایند.

گاردین گزارش داد، ترامپ گفته است اگر منابع مالی لازم برای امنیت مرزی را دریافت نکند، تعطیلی دولت برای مدتی بسیار طولانی به طول خواهد انجامید.

بر اساس گزارش بی بی سی، 9 بخش دولتی به دلیل کمبود بودجه مجبور به تعطیلی شدند. این سومین باری است که در طول دولت دو ساله ترامپ بخشی از دولت آمریکا تعطیل می گردد.

این تعطیلی به معنای آن است که صدها هزار کارمند دولت مجبورند بدون حقوق کار نمایند و یا موقتا به مرخصی بروند.

منتقدان می گویند که پس از نقدها اخیر حامیان ترامپ به دلیل شکست در محقق کردن وعده اصلی انتخاباتی او مبنی بر ساخت دیواری مرزی با مکزیک، رئیس جمهوری آمریکا تمایل کمی در رسیدن به توافق از خود نشان داده است.

دموکرات ها از اختصاص بودجه ای پنج میلیارد دلاری برای ساخت این دیوار مرزی خودداری نموده اند.

این عدم توافق بین دموکرات ها و جمهوری خواستار در سنا بر منابع مالی مورد نظر ترامپ برای احداث این دیوار، باعث شده که بخشی از دولت آمریکا تعطیل گردد.

این تعطیلی در برگیرنده بخش های غیرضروری یک چهارم وزارتخانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری خواهد بود که شامل 800 هزار تن از کارمندان دولت است.

ترامپ پیشتر گفته بود، اگر دموکرات های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت ننمایند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی مدت دولت آمادگی دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر آقای ترامپ با 217 رای مثبت در برابر 185 رای منفی رای داد اما جمهوری خواستار از آرای کافی برای تصویب این طرح در مجلس سنا برخوردار نیستند.

بر اساس آیین نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس 100 نفری به 60 رأی احتیاج دارد ولی جمهوری خواستار تنها 51 کرسی در اختیار دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3919

به "ترامپ درمورد طولانی بودن تعطیلی دولت آمریکا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ درمورد طولانی بودن تعطیلی دولت آمریکا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید