انتقاد پلوسی از توافق ترامپ با مکزیک به وسیله ابزار تهدید

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از توافق ترامپ با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران گفت رئیس جمهوری آمریکا وارد روند تهدید و مزاج تند شده است. این توافق پس از تهدید مکزیک به اعمال تعرفه حاصل شد.

انتقاد پلوسی از توافق ترامپ با مکزیک به وسیله ابزار تهدید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت: دونالد ترامپ با تهدید بی پروا به اعمال تعرفه علیه یکی از نزدیکترین کشورهای دوستمان و همسایه جنوبی کشورمان، نقش رهبری برجسته آمریکا را در دنیا تضعیف می نماید. تهدیدها و خلق و خوی تند راه و رسم مذاکره بر سر سیاست خارجی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آدینه بیان کرد ایالات متحده و مکزیت به توافقی دست یافتند. او پیش از آن تهدید کرد که تعرفه پنج درصدی عله تمام کالاهای وارداتی از مکزیک اعمال می نماید. همین مساله نگرانی هایی را در میان دموکرات ها و جمهوری خواستار درباره این توافقی که میان آمریکا، کانادا و مکزیک به مذاکره گذاشته شد، ایجاد کرد.

براساس اعلامیه مشترک وزارت خارجه آمریکا و مکزیک در شامگاه آدینه، مکزیک گام هایی بی سابقه برای افزایش مقرراتی که مهاجرت بی رویه را محدود کند بر می دارد و این شامل استقرار نیروهای گارد ملی مکزیک در مرز جنوبی آن خواهد بود.

آمریکا همچنین سیاست ماندن در مکزیک را توسعه می دهد تا حین آنالیز درخواست های پناهجویی مهاجران در مکزیک بمانند. آمریکا به تسریع در روند آنالیز درخواست ها متعهد شده است، مکزیک هم گفته است شغل، بهداشت و آموزش طبق برنامه های خودش ارائه خواهد داد.

نانسی پلوسی و دموکرات ها عمیقاً از توسعه سیاست ماندن در مکزیک ناامید شدند و تاکید دارند این اقدام نقض حقوق پناهجویان است و به ریشه های عامل مهاجرت از آمریکای مرکزی رسیدگی نمی نماید. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین وعده داد کنگره به فشار علیه دولت ترامپ درباره مساله مهاجران ادامه دهد.

پلوسی تاکید نمود: کنگره همچنان به مسوول دانستن دولت ترامپ در قبال شکست هایش در رسیدگی به وضعیت بشر محبت آمیز در مرزهای جنوبی ادامه خواهد داد. رئیس جمهوری باید از تخریب کوشش های سازنده، دو حزبی و با حسن نیت در کنگره برای رسیدگی به این مشکل پیچیده به شیوه ای انسانی تر خودداری کند و به ارزش های ملی ما احترام بگذارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18541

به "انتقاد پلوسی از توافق ترامپ با مکزیک به وسیله ابزار تهدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پلوسی از توافق ترامپ با مکزیک به وسیله ابزار تهدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید