الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای به دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک موضوع الزام دانشگاه ها به پذیرش 25 دانشجوی مقطع کارشناسی فوریت های پزشکی در سال 1401 را ابلاغ کرد.

الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، در نامه ای که از سوی ابوالفضل باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه ای خطاب به 13 دانشگاه علوم پزشکی تیپ یک موضوع الزام به پذیرش دانشجوی فوریت های پزشکی در سال 1401 را اظهار داشت.

در این نامه آمده است: با عنایت به ارائه 22 میلیون خدمات متنوع سالانه سازمان اورژانس کشور در پایگاه های شهری، جاده ای، هوایی و دریایی، جلسه تخصصی با حضور معاون آموزشی و پژوهشی سازمان اورژانس کشور و صاحبنظران در معاون آموزشی، دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی برگزار و مسائل آموزشی این حوزه احصا شد.

اهمیت خدمات اورژانس در لحظات حساس و تاثیر درازمدت آن بر مراقبت و کیفیت زندگی بیماران نیازمند آموزش جامع و استاندارد است. متاسفانه عدم آموزش در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه های تیپ یک، به زودی کلانشهر های کشور را با بحران نیروی انسانی و ارائه خدمات استاندارد فوریت های پزشکی روبرو خواهد نمود.

برای پیشگیری از این بحران ضروری است تا آن دانشگاه ها اقدامات لازم را در جذب دانشجو در مقطع کارشناسی با ظرفیت 25 نفر سالانه به وسیله کنکور سراسری 1401 فراهم نمایند.

این نامه خطاب به معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی، تبریز، اصفهان، مشهد، جندی شاپور اهواز، مازندران، کرمانشاه، کرمان، شیراز، بجنورد و بابل منتشر شده و از دانشگاه ها خواسته شده است در صورت صلاحدید در اسرع وقت اقدامات لازم به وسیله مراکز مرتبط در معاونت آموزشی و دانشگاه ها صورت پذیرد.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 103965

به "الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک به پذیرش کارشناسی فوریت پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید