آمریکا و کره جنوبی در خصوص تحریم های ایران مذاکره کردند

به گزارش مهسان بلاگ، پکن- خبرنگاران- مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و کره جنوبی امروز چهارشنبه در سئول در خصوص تحریم های واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو و مذاکره کردند.

آمریکا و کره جنوبی در خصوص تحریم های ایران مذاکره کردند

به گزارش خبرنگاران از یونهاپ خبرگزاری رسمی کره جنوبی، دیوید پیمن دستیار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور تحریم ها و تهدیدها، روز چهارشنبه به عنوان بخشی از سفر آسیایی خود وارد سئول شد او قرار است در ادامه به سنگاپور و مالزی سفر کند.

این مقام وزارت امور خارجه آمریکا در سئول در دیدار با هونگ جین وونک، مدیر کل آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی اظهار امیدواری کرد همکاری نزدیکی میان دو کشور در این زمینه انجام گردد.

کره جنوبی به دلیل احتیاج شدید به نفت ایران همیشه خواهان دریافت معافیت خرید نفت از ایران بوده است این کشور انتها بعد از چند دور رایزنی، توانست در کنار هفت کشور دیگر معافیت خرید نفت ایران را دریافت کرد.

مقام کره ای در این نشست خواهان همکاری آمریکا برای حل مسائل فنی مربوط به شرکت های کره جنوبی در تجارت با ایران در زمینه های غیر تحریمی مانند اقتصادی، بیمه و حمل و نقل شد.

مقام آمریکایی نیز در این نشست ضمن تشریح سیاست دولت ترامپ در خصوص تحریم های ایران قول داد تا مذاکرات مربوطه را با کره جنوبی ادامه دهد.

کره جنوبی سومین خریدار بزرگ نفت ایران است که تا قبل از کسب معافیت از سوی آمریکا، واردات نفت خام خود از ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) سال گذشته میلادی را 285 درصد نسبت به سال قبل افزایش داده بود.

سئول در دوران تحریم نیز از مشتریان نفت ایران بود که در کنار کشورهای چین، هند، ژاپن و ترکیه از ایران نفت می خرید.

کره جنوبی در تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران توانست با رایزنی با این کشور معافیت خرید ایران دریافت کند.

**آساق**1904**

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 6501

به "آمریکا و کره جنوبی در خصوص تحریم های ایران مذاکره کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا و کره جنوبی در خصوص تحریم های ایران مذاکره کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید