آشنایی با ورزشگاه استمفورد بریج چلسی، تیم آبی های لندن

به گزارش مهسان بلاگ، اطلاعات کلیدی

  • باشگاه: چلسی اف.سی
  • سال تاسیس: 1877
  • گنجایش: 41.837 جایگاه

تاریخچه و توضیحات استادیوم

استمفورد بریج در سال 1877 به صورا رسمی افتتاح شد اما تا 28 سال پس از این تاریخ تنها به عنوان محل برگزاری مسابقات ورزشی رسمی از آن استفاده می شد.

آشنایی با ورزشگاه استمفورد بریج چلسی، تیم آبی های لندن

اما مالکان ورزشگاه که می خواستند ورزشگاهی با قابلیت میزبانی مسابقات حرفه ای فوتبال داشته باشند، معمار معروف آرچیبالد لیچ (Archibald Leitch) را استخدام کردند. در سال 1905 ورزشگاه استمفورد بریج بازسازی شد و به محض اتمام بازسازی آن به باشگاه فوتبال فولهام پیشنهاد شد تا بازی های خود را در این ورزشگاه به انجام برساند. فولهام این پیشنهاد را رد کرد و پس از آن باشگاه تازه تاسیس چلسی به این ورزشگاه آمد.

در آن موقع استمفورد بریج یک جایگاه مجهز به جایگاه داشت و تراس بزرگی هم به عنوان طبقه دوم ورزشگاه وجود داشت که روی جایگاه مجهز به جایگاه و سه طرف دیگر طبقه اول ورزشگاه را پوشانده بود. ظرفیت ورزشگاه هم حدود 100.000 نفر بود.

تا سال 1930 استمفورد بریج تنها دستخوش چند تغییر جزئی شده بود تا اینکه تراس نوی در بخش شِد اِند (Shed End) ورزشگاه ساخته شد و 9 سال پس از آن هم در بخش نٌرث اِند (North End) ورزشگاه جایگاهی برای نشستن تماشاچیان ساخته شد.

رکورد بیشترین حضور تماشاگران در ورزشگاه استمفورد بریج مربوط به سال 1935 و بازی چلسی مقابل آرسنال است که 82.905 نفر به ورزشگاه رفته بودند.

در سال 1965، تراس وِست استند (West Stand) یا همان جایگاه غربی با یک جایگاه سرپوشیده برای نشستن تماشاچیان جایگزین شد. بازسازی ها تا اواسط دهه 1970 ادامه داشت تا اینکه جایگاه اصلی ورزشگاه قدیمی به کلی تخریب شد و با جایگاه شرقی نو یا ایست استند جایگزین شد.

ساخت جایگاه شرقی نو حساب بانکی باشگاه چلسی را حسابی خالی کرد تا جایی که باشگاه تا مرز ورشکستگی پیش رفت. پس از این اتفاق استمفوردبریج به شرکت های توسعه املاک و مستقلات فرخته شد و به همین دلیل چلسی مجبور به استفاده اشتراکی از ورزشگاه با یکی از تیم های فولهام یا کویینز پارک رنجرز (QPR) بود.

چلسی بالاخره پیروز شد در سال 1992 مالکیت ورزشگاه را مجدداً به دست بیاورد. در طول سال هایی که مالکیت استمفورد بریج در اختیار باشگاه چلسی نبود هیچ تغییر یا بهسازی روی این ورزشگاه صورت نگرفته بود بنابراین پس از تصاحب مجدد آن به وسیله باشگاه چلسی به یک بازسازی سریع احتیاج داشت.

کار بازسازی استمفورد بریج با تخریب تراس شمالی ورزشگاه در سال 1994 شروع شد، طی این عملیات بازسازی تراس شمالی با یک جایگاه برای نشستن تماشاچیان جایگزین شد. پس از آن تراس شِد اِند هم به سرنوشت تراس شمالی دچار شد.

کار بازسازی جایگاه غربی هم در سال 1997 شروع شد و با اندکی تاخیر در سال 2001 به سرانجام رسید. جایگاه شرقی هم در همین زمان دستخوش نوسازی عظیمی شد.

پس از تمام این بازسازی ها و تغییراتی که در ورزشگاه استمفورد بریج رخ داده است، محدود بودن گنجایش ورزشگاه یکی از بزرگ ترین مسائل باشگاه چلسی است. به نظر می رسد که باشگاه چلسی در نظر د ارد یا گنجایش استمفورد بریج را افزایش ده یا اینکه به یک ورزشگاه نو نقل مکان کند. البته با توجه به اینکه استمفورد بریج با نواحی مسکونی احاطه شده است، توسعه آن امری سخت و پر هزینه خواهد بود، به همین دلیل باشگاه در پی زمینی مناسب در غرب لندن است تا ورزشگاهی نو بسازد.

راه های دسترسی به ورزشگاه

استمفورد بریج تقریباً در مرکز شهر لندن در ناحیه همراسمیث (Hammersmith) و فولهام (Fulham) واقع شده است. ورزشگاه حدود 3 کیلومتری جنوب غرب Hyde Park و Harrods Store و حدود 5 کیلومتری جنوب غرب کاخ باکینگهام واقع شده است.

نزدیک ترین ایستگاه مترو فولهام برادوی (Fulham Broadway) است که از ایستگاه های خط ناحیه متروی لندن (District Line) است. برای رسیدن به ایستگاه فولهام برادوی می توانید از ایستگاه Earls Court سوار قطار ویمبلدون شوید که از خط سیرکل (Circle) و پیکدیلی (Piccadilly) عبور می نماید. از خود ایستگاه Earls Court تا ورزشگاه هم تنها 20 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

بعلاوه می توانید برای رسیدن به استمفورد بریج از سیستم قطارهای زمینی لندن هم بهره ببرید. از هر دو ایستگاه برامپتون (Brumpton) و ایمپریال وارف (Imperial Wharf) تا ورزشگاه استمفوردبریج فقط 15 دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

اتوبوس های زیادی هم هستند که از روبروی ورزشگاه در جاده فولهام عبور می نمایند. اتوبوس های خط 14 که از میدان ایوستون (Euston) به پوتنی (Putney) می فرایند، خط 211 از ایستگاه واترلو (Waterloo) به همراسمیث (Hammersmith) و خط 414 از مایدا ویِل به پل پوتنی، اتوبوس هایی هستند که می توانید با سوار شدن به آن ها خودتان را به ورزشگاه برسانید.

خط های اتوبوس دیگری که از نزدیکی ورزشگاه عبور می نمایند، اتوبوس 11 (از ایستگاه خیابان لیورپول)، خط 28 (کنزال رایز)، خط 296 و خط 391 (ریچموند) هستند.

از آنجایی که پارکینگ مناسبی در ورزشگاه وجود ندارد باشگاه چلسی توصیه نموده که در روزهای برگزاری بازی با اتوموبیل شخصی به ورزشگاه نروید. در روزهای غیر از روز بازی هم یک پارکینگ با ظرفیت محدود در طبقه زیرزمین ورزشگاه در دسترس افراد است.

اگر با اتوموبیل از اتوبان M25 به سمت ورزشگاه حرکت می کنید، وارد خروجی M4 بشوید که به سمت جاده A4 می رود و وارد شهر لندن می گردد. هنگامی که به جاده Earls Court رسیدید به راست بپیچید و وارد جاده شوید و تقریباً بعد از 2 کیلومتر رانندگی در Earls Court به راست بپیچید و وارد جاده فولهام شوید. بعد از ورود به فولهام شما در فاصله 200 متری استمفورد بریج خواهید بود.

آدرس ورزشگاه به زبان انگلیسی به این صورت است: Stamford Bridge, Fulham Road, London, SW6 1HS

کافه، رستوران و هتل های نزدیک به استمفورد بریج

استمفورد بریج در ناحیه بین دو محله چلسی و فولهام قرار گرفته است. در سمت شمال شرقی ورزشگاه چند کافه و رستوران وجود دارد. بعلاوه در جاده فولهام و کینگز رود (Kings Road) هم چند کافه خوب در دسترس شما خواهند بود.

مجموعه دهکده چلسی هم دقیقاً کنار ورزشگاه قرار گرفته است و در آن چند رستوران، کافه هایی با تم ورزشی و هتل میلنیوم (Millennium Hotel) وجود دارد که مکان هایی تقریباً لوکس هستند.

هتل های دیگری هم در نزدیکی استمفورد بریج وجود دارند که اگر در آن ها اقامت داشته باشید می توانید با چند دقیقه پیاده روی خود را به ورزشگاه برسانید. بسیاری از این هتل ها در حوالی ایستگاه متروی Earls Court هستند. هتل ایبیس (Hotel Ibis Earls Court) و هالیدی این اکسپرس (Holiday Inn Express) در شمال ورزشگاه قرار دارند و هتل منحصر به فرد و گران قیمت ویندهام گراند لندن (Wyndham Grand London) هم در حاشیه رودخامه تیمز قرار گرفته است.

برای تماشا فهرستی از هتل های نزدیک ورزشگاه استمفورد بریج روی این لینک کلیک کنید. اگر دوست دارید فهرست هتل های مرکز شهر لندن را ببینید هم می توانید از این لینک بهره ببرید.

بلیت بازی های چلسی

بلیت بازی های تیم چلسی را می توان به صورت آنلاین، تلفنی و به وسیله شماره 00448719841905 یا با مراجعه به گیشه های بلیت فروشی ورزشگاه تهیه کرد.

اعضای باشگاه هواداران چلسی برای تهیه بلیت بازی ها در اولویت هستند. عملاً بلیت تمام بازی های لیگ تیم چلسی به صورت کامل به فروش می رسند، بنابراین توصیه می گردد که هر چه زودتر بلیت خود را تهیه کنید. معمولاً فروش بلیت بازی ها 42 روز قبل از بازی شروع می گردد.

بلیت ها به 3 دسته بندی قیمتی تقسیم شده اند. بلیت بازی های دسته بندی B مقرون به صرفه ترین هستند، مقرون به صرفه ترین بلیت این دسته برای یکی از جایگاه های ردیف پایین در پشت یکی از دروازه ها 52 پوند (263.000 تومان) است و گران ترین بلیت هم مربوط به جایگاه های جایگاه غربی (West Stand) با قیمت 70 پوند (355.000 تومان) می باشد. بلیت های دسته بندی AA+ که گران ترین هستند بین 61 پوند (309.000 تومان) تا 87 پوند (440.000 تومان) قیمت دارند. البته بلیت جایگاه هایی با دید کمتر به زمین بازی ممکن است گاهی اوقات قیمت کمتری هم داشته باشند.

نقشه چیدمان جایگاه های استمفورد بریج را می توانید از اینجا مشاهده کنید.

تورهای ورزشگاه استمفورد بریج

تورهایی که از جانب باشگاه چلسی برگزار می شوند با همراهی راهنما صورت می گیرند و رختکن تیم میزبان، تونل ورود بازیکنان به زمین، اتاق کمفرانس خبری و موزه باشگاه چلسی را در بر می گیرد. مدت زمان هر تور حدود یک ساعت است.

تورها هر روز هفته بین ساعت 10 صبح تا 3 بعد از ظهر برگزار می شوند و در این فاصله زمانی هر نیم ساعت یک تور شروع می گردد. موزه باشگاه از ساعت 9:30 صبح تا 5:00 عصر باز است. در روز برگزاری بازی های لیگ تور وجود ندارد و از یک روز پیش از برگزاری بازی های اروپایی هم برگزاری تورها لغو می گردد. موزه باشگاه در روز برگزاری بازی های لیگ باز است اما روز برگزاری بازی های اروپایی تعطیل خواهد بود.

می توانید تور ورزشگاه استمفورد بریج را به صورت آنلاین بخرید. بعلاوه می توانید با حضور در محل ورزشگاه هم تور را بخرید اما ممکن است در روز حضور شما ظرفیت تورها تکمیل باشد.

قیمت تور برای هر نفر 19 پوند (96000 تومان) و بلیت موزه هم 11 پوند (56000 تومان) است.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: کجارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 108166

به "آشنایی با ورزشگاه استمفورد بریج چلسی، تیم آبی های لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با ورزشگاه استمفورد بریج چلسی، تیم آبی های لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید