آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل

به گزارش مهسان بلاگ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشوراز معرفی 108 هزار و 288 واحد آسیب دیده ناشی از سیل ابتدای امسال در کشور برای دریافت تسهیلات و عقد قرارداد با 79 هزار و 892 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی اطلاع داد.

آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل

به گزارش خبرنگاران و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد با بیان این خبر با اشاره به سیل ابتدای سال جاری اظهار کرد: حادثه سیل سال جاری منحصربه فرد بود. اولین بار بود که با چنین حادثه ای همزمان در 24 استان و بیش از 235 شهر و 4035 روستای کشور روبه رو شدیم. تاکنون بحران در یک منطقه یا یک استان اتفاق می افتاد و 30 استان دیگر به عنوان استان های مشخص برای یاری رسانی به مناطق حادثه دیده می شتافتند.

وی با بیان اینکه مهم ترین بحث در این حادثه برای وزارت کشور تأمین رزق و روزی مردم، رفع کردن خسارت باغ ها و زمین های کشاورزی مردم و همچنین ایجاد سرپناه برای مردم سیل زده بود، با اشاره به تشکیل قرارگاهی با هفت کارگروه تخصصی به صورت متمرکز در وزارت کشور به منظور رصد لحظه ای بحران سیل و همچنین راه اندازی سامانه جامع امداد و بازسازی دولت، اضافه کرد: به همین دلیل توانستیم در ابتدای حادثه، تمام واحدهای مسکونی آسیب دیده را ارزیابی کنیم.

وی همچنین گفت: طبق آمار در روزهای ابتدای حادثه حدود 167 هزار واحد مسکونی آسیب دیده بودند که طبق آخرین گزارش ها حدود 137 هزار و 701 واحد مسکونی در استانهای مختلف ارزیابی شدند که از این تعداد حدود 8 هزار و 453 واحد مسکونی احتیاجمند احداث در شهرها و 58 هزار و 266 واحد مسکونی احتیاجمند احداث در روستاها هستند.

جمالی ن ژاد ادامه داد: واحدهای تعمیری شهری و روستایی و تجاری حدود 101 هزار و 62 واحد بود و 108 هزار و 288 واحد برای دریافت تسهیلات معرفی شدند و افزون بر این با 79 هزار و 892 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی، قرارداد منعقد شد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور همچنین گفت: هم اکنون آواربرداری از 17 هزار و 583 واحد آغاز شده و پی کنی حدود 20 هزار و 419 واحد مسکونی و ساخت فوندانسیون برای حدود 11 هزار و 532 واحد در حال اجرا است. همچنین تعمیرات 52 هزار و 967 واحد آغاز شده و 48 هزار و 292 واحد به اتمام رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارهای عملیاتی نوسازی و بازسازی مناطق سیل زده با سرعت در حال اجرا است، اظهار کرد: امیدواریم طبق وعده داده شده تا سرانجام مردادماه تعمیر بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب دیده به اتمام برسد، البته میزان بسیار محدودی از این واحدها نیز در شهریور به اتمام می رسد.

وی در سرانجام گفت: کوشش ما بر این است که نوسازی منازل آسیب دیده ای که احتیاج به پی کنی و فوندانسیون دارند تا سرانجام سال به اتمام برسد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15457

به "آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت نوسازی و بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید