چالش انتخاب شهردار کرج، مسائل پیش آمده سیاسی است

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر چهارشنبه اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی درباره نامه وزارت کشور و عدم موافقت شخص وزیر با مأموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج به بحث و تبادل نظر پرداختند.

چالش انتخاب شهردار کرج، مسائل پیش آمده سیاسی است

محمدحسین خلیلی اردکانی در این خصوص گفت: مطابق مواد قانونی موجود وقتی شخصی از مدیران دولتی برای سمتی ازجمله شهردار یک کلان شهر انتخاب می گردد تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند طبق این قانون با درخواست شورای شهر مبنی بر چنین مأموریتی موافقت کند.

عضو شورای شهر کرج در ادامه خواهان شد: وزیر کشور بزرگوارانه فضای موجود در کرج را که میزان نگرانی مردم شهر بابت عدم مشخص تکلیف شهردار این کلان شهر را نشان می دهد، مدنظر قرار دهد.

وی بیان نمود: از مسئولان وزارت کشور می خواهیم دردهای این شهر را ببیند، مسائل کنونی شهرداری کرج را درک نمایند، زیرا راهنمایی 10 هزار کارکنان شهرداری چیزی نیست که از فرمانداری کرج و اداره آن کمتر باشد.

سارا دشتگرد یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز در این خصوص گفت: طبق قانون اگر مدیران دولتی بخواهند در سمتی ازجمله تصدی پست شهرداری مشغول به کار شوند، در مرحله نخست باید از سمت دولتی خود انصراف دهد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه گفت: بیشتر مسائل پیش آمده در خصوص عدم موافقت با مأموریت سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج سیاسی است لذا ضروری است یک موضع گیری صریح و تصمیم جدی در این خصوص داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بحث قانون در این میان مطرح است اما مسئولان وزارت کشور در مکالمات زبانی که با آن ها داشته ام تاکید نموده اند که باید قبل از انتخاب سیروس شفقی به عنوان شهردار منتخب کرج، شورای شهر این کلان شهر تعاملات لازم با وزارت کشور را دنبال می کرد.

عباس زارع رئیس شورای شهر کرج آنالیز های بیشتر برای حل این چالش را به چهارشنبه هفته آینده موکول کرد.

در ادامه این جلسه لایحه دوفوریتی کمک هزینه اعزام ورزشکاران استان به بازی های آسیایی جاکارتا به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال موردآنالیز نهاده شد، عباس زارع در این خصوص گفت: البرز در کسب مقام های ملی و بین المللی شاخص است به همین منظور باید کمیته ای تشکیل گردد تا در خصوص نحوه همکاری شورا با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تصمیم گیری گردد.

امیر غفرانی مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز نیز که در این جلسه حاضر بود، گفت: البرز استانی ورزشی است و رویکرد آن در کشور قابل ملاحظه و احتیاجمند کمک است. در حال حاضر اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از طریق اجاره اماکن ورزش کسب درآمد دارد.

وی تاکید نمود از شورای شهر کرج می خواهیم در برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران ما را کمک کند زیرا این مهم در بسکمک از شهرها انجام گردیده است.

غفرانی با اشاره به کسب مدال های مختلف توسط ورزشکاران البرزی به ویژه کرجی در رقابت های ملی و بین المللی، گفت: 20 درصد مدال کسب گردیده برای ایران در بازی های آسیایی جاکارتا توسط قهرمانان ورزشی استان البرز کسب گردیده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه برخی هیئت های ورزشی استان در پارک های شهر تمرین می نمایند، گفت: ورزشکاران استان در شرایط سخت برای استان و کشور مدال کسب می نمایند.

وی به کسب مدال های مختلف ورزشکاران البرزی در مسابقات آسیایی جاکارتا اشاره نمود و ادامه داد: ورزشکاران البرزی در این دوره از مسابقات توانستند پنج مدال طلا و یک برنز کسب نمایند.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر کرج هم گفت: سرانه ورزشی در البرز برای هر نفر حدود نیم مترمربع است و از این میزان در قیاس با سطح استاندارد بسیار پایین است؛ درنتیجه این کمبودها هم ورزشکاران ما برای فعالیت ورزشی به دیگر شهرها ازجمله پایتخت مراجعه می نمایند.

عملکرد شورای شهردر حوزه ورزش ضعیف بوده است

وی در ادامه مطرح کرد: احتیاج است بر اساس ارائه یک گزارش از سوی اداره کل ورزش و جوانان البرز به شورای شهر کرج در خصوص اماکن موجود، تجهیزات و امکانات آن همکاری هایی برای انعقاد یک تفاهم نامه میان این اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و شورای شهر کرج انجام گردد.

منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج هم بیان نمود: باید رابطه خیلی نزدیکی میان کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای شهر کرج با اداره کل ورزش و جوانان استان البرز ایجاد گردد تا در قالب آن سالن ها و زمین های جدید ورزشی احداث گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: متأسفانه عملکرد ما در حوزه تعاملات ورزشی در کرج ضعیف بوده است؛ درحالی که برای پروژه های عمرانی پول های کلان صرف می کنیم.

نائب رئیس شورای شهر کرج گفت: تغییر برنامه و سیاست برای ساماندهی کارها و اصلاح این کلاف سردرگم در حوزه فرهنگی و ورزشی شورا و شهرداری کرج وجود دارد که در این راستا باید تقسیم صحیح بودجه فرهنگی و ورزشی لحاظ گردد.

در انتها این جلسه مقرر شد لایحه مذکور به شهرداری کرج عودت داده گردد و از محل ردیف های اعتباری خاص لایحه ای جدید تنظیم گردیده و بعد از ارسال آن به صحن شورای شهر کرج در خصوص تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزشی اقدامات لازم انجام گردد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1745

به "چالش انتخاب شهردار کرج، مسائل پیش آمده سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش انتخاب شهردار کرج، مسائل پیش آمده سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید