افزایش سهم شهرداری ها از ارزش افزوده

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی افشانی در جلسه هم اندیشی نخبگان شهری با موضوع سند راهبردی برنامه سوم شهر تهران تشکیل گردیده بود با بیان اینکه باید در برابر نقدهایی که به وضعیت موجود می کنیم راهکارهای درست اداره شهر را نیز بیان کنیم، گفت: در برنامه ای که به شورا ارائه نموده ام دو موضوع شهر زیست پذیر و شهر مشارکت پذیر را مطرح کردم که اگر این دو شعار تحقق پیدا کند هرچقدر کم، وضعیت زندگی در تهران بهتر خواهد شد.

افزایش سهم شهرداری ها از ارزش افزوده

وی با بیان اینکه برنامه هایی که برای شهر می نویسیم باید به دنبال افزایش کیفیت زندگی شهروندان باشد، توضیح داد: آن زمان برنامه های ما ارزشمند است که از وضعیت موجود بدتر نگردد، وضع فعلی بهتر گردد و سرعت بهتر شدن افزایش پیدا کند.

شهردار تهران با بیان اینکه باید جلسات هم اندیشی نخبگان برای شهر ادامه دار باشد، اضافه کرد: انتظار داریم در کنار نقدها، راهکارها و اصلاح برنامه ها که در زندگی شهروندان موثر باشد، مطرح گردد. باید اولویت ها را تعیین کنیم. همانطور که گفته شد منابع ما کم است. پنج سال است که بودجه شهر تهران 17 هزار میلیارد است و 55 هزار میلیارد بدهی قطعی داریم که 23 هزار میلیارد آن به سیستم بانکی است و ماهیانه باید 250 میلیارد تومان سود معوقات بدهی ها را بپردازیم. بنابراین یکی از محورهایی که باید در برنامه ریزی به آن توجه گردد، تأمین منابع اداره ای شهر است.

افشانی با بیان اینکه گفته می گردد مشکلات کنونی شهر تهران حاصل شهر فروشی است، ما نیز آن را می پذیریم صاحب نظران جواب دهند که چه منابعی را جایگزین کنیم که وضعیت شهر به وضعیت کنونی تبدیل نگردد، گفت: در حالی که بسیاری از تعهدات ما قابل کاهش نیست مانند حقوق کارمندان و هزینه هایی که برای اداره شهر می گردد. ما احتیاج داریم منابع شهر را برای اداره بهتر افزایش دهیم و می خواهیم مشکلات شهر را با افزایش درآمد بیشتر نکنیم.

وی با اشاره به سهم شهرداری ها از ارزش اضافه کرده اعلام کرد: در حال حاضر سهم شهرداری ها 33 درصد است که پیشنهاد گردیده این رقم به 50 درصد افزایش پیدا کند که امیدواریم در بین راه دچار مشکل نگردد.

شهردار تهران تأکید کرد: باید برنامه ریزی ما به گونه ای باشد که قابل اندازه گیری باشد. حتی در حوزه های اجتماعی و فرهنگی.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 438

به "افزایش سهم شهرداری ها از ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم شهرداری ها از ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید