4 شهرستان کردستان میزبان دهه موسیقی محلی و سنتی شدند

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، از برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در شهرستان های دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد همزمان با شهریور ماه اطلاع داد .

4 شهرستان کردستان میزبان دهه موسیقی محلی و سنتی شدند

به گزارش خبرنگاران، منطقه کردستان، رشید محمودی، در جلسه هماهنگی برگزاری دهه موسیقی سنتی و محلی در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: استان کردستان به عنوان مهد موسیقی در کشور مطرح است بوده و گواه این مدعا را می توان در معرفی چهره های برتر ملی و جهانی در عرصه موسیقی به عینه مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه موسیقی با فرهنگ مردم کردستان عجین است، اضافه نمود: هنرمندان عرصه موسیقی محلی خدمت بزرگی به فرهنگ و هنر نموده اند و موجب ماندگار شدن آثار ادبی و به ویژه شفاهی و فولکلور استان گردیده اند.

سرپرست امور هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، تربیت هنرمندانی بزرگ و جهانی، وجود سازهای سنتی و نوع موسیقی در این استان را منحصر به فرد و ویژه مطرح کرد و اضافه نمود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در راستای حفظ و گسترش موسیقی سنتی و محلی برگزاری دهه موسیقی را در چهار شهرستان استان برگزار می نماید. بر همین اساس، برگزاری دهه موسیقی از اول شهریور تا دهم همین ماه در چهار شهرستان دیواندره، کامیاران، دهگلان و سروآباد پیش بینی گردیده است.

وی اذعان کرد: آوازهای موسیقی کوردی از جمله هوره، موسیقی لیلاخ، سیاچمانه، حیراناز بخش های موسیقی محلی و سنتی کردستان است که به تناسب هر منطقه با حضور گروه های محلی و فولکور آن شهرستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت. این ویژه برنامه به مدت دو شب در شهرستان دهگلان، یک شب در کامیاران، دو شب در دیواندره و یک شب در سروآباد با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می گردد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: isna.ir
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 368

به "4 شهرستان کردستان میزبان دهه موسیقی محلی و سنتی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 شهرستان کردستان میزبان دهه موسیقی محلی و سنتی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید