4 عادت موثر بر فشارخون

به گزارش مهسان بلاگ، فشارخون تنها به ژنتیک مربوط نیست بلکه فاکتورهایی همچون سبک زندگی، رژیم غذایی، ورزش کردن مرتب و عادات خواب نیز بر این عارضه تاثیر گذارند.

4 عادت موثر بر فشارخون

به گزارش خبرنگاران، بسیاری از افراد می دانند که رژیم غذایی سرشار از چربی، نمک و قند در کنار سبک زندگی کم تحرک بر میزان فشار خون تأثیر می گذارد. هرچند کارشناسان به دنبال آن هستند تا افراد را در خصوص عادات دیگری که بر میزان فشار خون تأثیر دارند، مطلع نمایند.

بنابر اعلام فاکس نیوز، به تازگی انجمن قلب آمریکا فهرستی از عادات پنهانی را منتشر نموده که بر فشار خون اثرگذار هستند:

داروهای بدون نسخه (OTC): افرادی که از داروهای بدون نسخه به منظور درمان دردهای جزئی مصرف می نمایند شاهد افزایش فشار خون هستند. داروهای بدون نسخه شامل داروهای ضد التهابی از قبیل ناپروکسن و ایبوپروفن هستند که می توانند فشار خون را افزایش دهند. در عین حال داروهایی از قبیل استامینوفن کمتر محتمل است موجب بالا رفتن فشار خون شوند.

مصرف روزانه قهوه: کافئین به بالا رفتن فشار خون یاری می نماید. به افراد توصیه می گردد میزان مصرف کافئین خود را به کمتر از 300 میلی گرم یا دو تا سه فنجان قهوه در طول روز محدود نمایند تا به پیشگیری از بالا رفتن فشار خون یاری کند.

افزودنی های غذایی و مکمل ها: مکمل ها در بعضی ترکیب های غذایی به بالا رفتن فشار خون منجر می شوند. تمامی مکمل هایی که با لیبل طبیعی فروخته می شوند بی خطر نیستند. به طور مثال مکمل های گیاهی و داروهای خانگی که حاوی شیرین بیان هستند موجب بالا رفتن فشار خون می شوند.

اشتباه در هنگام اندازه گیری فشار خون: بعضی افراد دچار سندرم روپوش سفید هستند و زمانی اتفاق می افتد که بیمار به دلیل قرار دریافت در محیط های درمانی همچون مطب پزشک، کلینیک و بیمارستان دچار اضطراب شده و فشار خون شان افزایش پیدا می نماید. آنالیز فشار خون در این شرایط این تلقی را ایجاد می نماید که فشار خون بیمار بالاست. برای برطرف این مشکل ضروری است بیمار در خانه فشارخون خود را اندازه گرفته و آن را با عدد بدست آمده در مطب پزشک مقایسه کند.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7550

به "4 عادت موثر بر فشارخون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 عادت موثر بر فشارخون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید