کمیته میراث فرهنگی در حال آنالیز میزان خسارت آتش سوزی میدان حسن آباد است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: به زودی گزارش کمیته فنی آنالیز آتش سوزی میدان تاریخی حسن آباد ارائه خواهد شد و پس از آن نسبت به بازسازی و مرمت بخش های خسارت دیده اقدام می گردد.

کمیته میراث فرهنگی در حال آنالیز میزان خسارت آتش سوزی میدان حسن آباد است

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، درباره آخرین برآورد خسارت های آتش سوزی میدان حسن آباد گفت: دو شب گذشته بخش شمال غربی میدان حسن آباد متأسفانه دچار حریق شد و این میدان تاریخی خسارت هایی را برداشت.

وی ادامه داد: این ساختمان شامل طبقه همکف و یک طبقه بالایی است که پایه های چوبی آن در طبقه آخر و شیروانی که محل انبار مراکز تجاری بود دچار آتش سوزی شد و خسارت هایی به بخش شمال غربی این میدان تاریخی وارد کرد و به سقف و نما آسیب جزئی وارد شد و همین طور دو گنبد این میدان تاریخی نیز آسیب دید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برای بازسازی قسمت های آسیب دیده چه اقدامی انجام خواهد شد، گفت: ابتدا باید به صورت کارشناسی خسارت های وارده بر بنا را مورد آنالیز قرار دهیم و سپس کمیته ای از کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده است تا خسارت های وارده را مورد آنالیز قرار دهند و پس از آن طرح و برنامه ای برای ترمیم بنا ارائه خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اضافه کرد: در حال حاضر کمیته میراث فرهنگی در حال آنالیز است و تا چند روز آینده گزارش فنی آن ارائه خواهد شد.

وی بیان داشت: بافت تاریخی بازار قدیم تهران نیز در حال حاضر با حوادثی روبرو است که کمیته مدیریت بحران فرمانداری تهران تشکیل شده است و مستمراً با حضور دستگاه های ذی ربط جلسات برگزار شده و نظرات اعلام می گردد.

جانفشان گفت: در بافت تاریخی بازار به دلیل اینکه تبادلات انسانی و کالایی زیادی در آنجا انجام می گردد شاهد اینگونه حوادث و اتفاقات هستیم.

وی بیان داشت: میراث فرهنگی و گردشگری یک نهاد نظارتی است و در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد البته شهرداری تهران و معاونت معماری و شهرسازی نیز برای حفظ بافت تاریخی اقداماتی را انجام داده ا ند.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14902

به "کمیته میراث فرهنگی در حال آنالیز میزان خسارت آتش سوزی میدان حسن آباد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته میراث فرهنگی در حال آنالیز میزان خسارت آتش سوزی میدان حسن آباد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید