یاری فدراسیون به استقلال برای دریافت مطالباتش از فیفا

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل باشگاه استقلال براساس ادعایی که داشته، می خواهد به طور مستقل از فدراسیون فوتبال برای دریافت مطالباتش از فیفا اقدام کند. خزانه دار فدراسیون فوتبال درباره این ادعا توضیحاتی ارائه داده است.

یاری فدراسیون به استقلال برای دریافت مطالباتش از فیفا

یاری فدراسیون به استقلال برای دریافت مطالباتش از فیفا

مهلت تمام شد و طلب پروپئیچ پرداخت نشد. استقلالی ها می گویند پولی ندارند که به او بپردازند. اولین موضوعی که عامل این بی پولی عنوان می نمایند، پول های بلوکه شده ای است که هنوز فدراسیون فوتبال پیروز نشده از فیفا بگیرد. امیرحسین فتحی هم مدعی شده که باشگاه استقلال به طور مستقل مذاکره با فیفا را برای دریافت این مبالغ شروع نموده است.

حالا این سوال مطرح می گردد که گره کور پول های بلوکه شده که به دست مسوولان فدراسیون فوتبال باز نشده بود، به دست استقلالی ها باز می گردد؟ آیا این اقدام امکان پذیر است و فدراسیون جهانی فوتبال حاضر است پول باشگاه ها را به طور مجزا پرداخت کند؟ اصلاً اگر باشگاه استقلال می تواند خودش رایزنی کند و مطالباتش بابت حضور بازیکنان این تیم در جام جهانی را از فیفا بگیرد، چطور فدراسیون نمی تواند مطالباتش را وصول کند؟

علی سلیمانی، خزانه دار فدراسیون فوتبال اقدام باشگاه استقلال برای دریافت طلبش را اتفاقی شدنی می داند و در پاسخ این سوالات را این طور می دهد: در مباحثی که به فیفا مربوط است هر دو حالت وجود دارد. روش پرداخت پول هم اینگونه است که فیفا و AFC به وسیله فدراسیون ها پول باشگاه ها را پرداخت می نمایند. امکان دیگری هم وجود دارد که فدراسیون، باشگاه را مستقیما به فیفا معرفی کند.

مشکل اصلی اما این است که فیفا نه قبول نموده این پول را به فدراسیون فوتبال بپردازد و نه باشگاه ها. خزانه دار فدراسیون فوتبال تأکید می نماید: فیفا به هیچ عنوانی قبول ننموده به ما و باشگاه ها مطالباتشان را پرداخت کند اما اگرفتحی شب گذشته ادعا نموده در حال مذاکره با فیفا است مساله ای شدنی است.

روند کار هم روند دشواری نیست و سلیمانی درباره اش شرح می دهد: مثلا فدراسیون فوتبال نامه ای را به فیفا می نویسد و نماینده باشگاه را معرفی می نماید. با توجه به استنادی که فدراسیون انجام داده فیفا اگر طلبی برای باشگاه ها باشد به نمایندگی از آنها پرداخت خواهد نمود. مثلا کنفدراسیون فوتبال آسیا بارها این کار را انجام داده و تنها درخصوص معرفی نامه ها یک استعلام از فدراسیون گرفته و سپس کار را انجام داده است.

خزانه دار فدراسیون فوتبال می گوید: آقای تاج برای دریافت مطالبات فدراسیون رایزنی های بسیار زیادی کرد، حتی یک رایزنی صورت گرفت که به وسیله شرکت ثالث مطالبات فدراسیون را دریافت کنیم اما فیفا نپذیرفت. ما حتی می خواستیم به وسیله بانک های ملت و سامان که در سوئیس هستند مطالباتمان را بگیریم که آنها باز هم قبول نکردند. قرار بود نقدی پول را دریافت کنیم باز هم آنها نپذیرفتند.

سلیمانی همچنین تأکید می نماید: در این 4-3 سالی که در فدراسیون هستم یادم نمی آید فیفا روی بحث پاداش های باشگاه ها مستقیما با آنها همکاری خوبی نموده باشد حتی ما داوران را برای دریافت حق الزحمه معرفی کردیم و یا نمایندگان شان را به آنجا فرستادیم اما فیفا باز هم قبول نکرد چون آنها معتقدند مطالبات باشگاه ها فقط به حساب فدراسیون فوتبال واریز می گردد که متاسفانه ما هم تحریم هستیم. فیفا به ما اعلام نموده که هیچ پولی مستقیما به باشگاه ها داده نمی گردد و فقط به وسیله فدراسیون این اتفاق خواهد افتاد.

او با بیان اینکه محتمل است فدراسیون نماینده باشگاه استقلال را در نامه ای به فیفا معرفی نموده باشد، می گوید: شرایط باشگاه استقلال ویژه است و شاید با آنها همکاری نمایند. هنوز چیزی تعیین نیست؛ من خودم نتوانستم فیفا را متقاعد کنم و با وجود اینکه تمام مسائل را عنوان کردم و به عنوان یک عضو رایزنی های زیادی داشتم ولی آ نها حتی کارگزاری که در سوئیس معرفی کردیم را قبول نکردند.

خزانه دار فدراسیون فوتبال دلیل این مقاومت فیفا را این طور شرح می دهد: فیفا به ما می گوید چون ما باید اسم رسید پرداختی را در بانک با نام کشور ایران قید کنیم این مشمول قانون تحریم می گردد و ما هم نمی توانیم غیرقانونی عمل کنیم حال ممکن است این سوال به وجود بیاید که چطور برخی باشگاه های خصوصی مراودات بانکی دارند اما باید بگویم آنها به وسیله شرکت های ثالث عمل می نمایند و مستقیما طرف حساب نمی شوند. فیفا یک نهاد مجزا است و با توجه به اتفاقاتی که در زمان سپ بلاتر اتفاق افتاده دیگر نمی خواهد خودش را درگیر مسائل اقتصادی کند و دقیقا مُر قانون را عمل خواهد نمود.

او پیروزیت استقلال در این پروسه را تنها یک احتمال می داند و حرف آخر را درباره این موضوع، این طور بیان می نماید: همانطور که گفتم شاید باشگاه استقلال با معرفی نماینده اش به فدراسیون جهانی بتواند حق خودش را بگیرد ولی درمورد این موضوع نمی گردد اظهار نظر قطعی کرد.

یاری فدراسیون فوتبال به باشگاه استقلال برای اقدام در جهت دریافت پول های بلوکه شده اش از فیفا، مصداق شاخص سنگ مفت و گنجشک مفت است. گرچه می داند که احتمال همکاری فیفا با استقلال سخت است اما شاید شرایط خاص این باشگاه، آن ها را متقاعد کند تا یاری نمایند.

2 - 700

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12583

به "یاری فدراسیون به استقلال برای دریافت مطالباتش از فیفا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری فدراسیون به استقلال برای دریافت مطالباتش از فیفا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید