پرونده 9 میراث خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، حبیب یزدان پناه با بیان اینکه میراث معنوی و ناملموس شامل ارزش های اجتماعی، سنت ها، آداب و رسوم و روش ها، باورهای زیبایی شناسانه و معنوی، بیان هنری، زبان و دیگر جنبه های کارکردهای انسانی است، اظهار کرد: ازاین رو حفظ این میراث برای ما اهمیت زیادی دارد.

پرونده 9 میراث خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد

یزدان پناه در رابطه اهمیت این امر توضیح داد: میراث معنوی و ناملموس در مقابل یکسان سازی فرهنگی در دنیا می تواند مقاومت کند و با حمایت از فرهنگ های گوناگون و توجه به آن ها می توان از هویت فرهنگی منطقه خود حفاظت کرد.

وی اضافه کرد: آئین های باران خواهی، فنون و مهارت نساجی سنتی، فنون و مهارت ساخت تنور محلی پخت نان، فنون و مهارت بندبافی(در گویش کرمانجی دوخن)، آیین حلیم پزان، فنون و مهارت جارو بافی روستای ملاحسن، فنون و مهارت پالاس بافی، آیین شب چله کوچک، فنون و مهارت مسگری و سفیدکاری مس از جمله پرونده های تدوین شده استان برای ثبت در فهرست آثار ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه میراث فرهنگی ناملموس پلی است که گذشته را به حال و حال را به آینده پیوند می دهد، گفت: پرونده این 9 اثر در شورای فنی و کمیته ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی کشور ارائه و پس از تأیید، ثبت ملی می گردد.

یزدان پناه با تأکید بر اینکه حفظ این میراث و ترویج و توسعه آن در پرتو توجه به صنعت گردشگری مورد توجه ما قرار گرفته است، مطرح کرد: در حال حاضر 612 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی از خراسان شمالی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3097

به "پرونده 9 میراث خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده 9 میراث خراسان شمالی برای ثبت در فهرست آثار ملی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید