وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اتصال ترانزیتی هند و افغانستان به وسیله چابهار

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر راه و شهرسازی گفت: اتصال ترانزیتی هند و افغانستان به وسیله چابهار امکان پذیر است.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اتصال ترانزیتی هند و افغانستان به وسیله چابهار

به گزارش ، محمد اسلامی در همایش توسعه چابهار اضافه نمود: توسعه بندر چابهار به عنوان یک قطب بندری در ترانزیت منطقه ای فرصتی را برای رونق تجارت و ترانزیت در منطقه غرب آسیا فراهم نموده که به وسیله مشارکت منطقه ای بویژه تسهیلات سرمایه گذاری هندوستان شاهد توسعه بیش از پیش آن در آینده خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار کرد: چابهار علاوه بر اتصال کشور های آسیای جنوبی با آسیای مرکزی، کشور های خلیج فارس، آسیای میانه، حوزه قفقاز و کشور های محصور در خشکی را به آب های آزاد متصل می نماید.

وی گفت: اتصال ریلی، هوایی و جاده ای بندر چابهار به کشور های افغانستان و آسیای میانه برای سهولت در حمل و نقل کالا و مسافر در اولویت این وزارتخانه است.

وزیر راه اضافه نمود: خطوط ریلی بندر چابهار به افغانستان و آسیای میانه و خط ریلی به چین به وسیله ایران به اروپا از اصلی ترین برنامه های ایران در توسعه خطوط ریلی است.

وی اعلام کرد: برقراری ارتباط ترانزیتی افغانستان و آسیای میانه به وسیله محور ترانزیتی شرق کشور یعنی چابهار ـ. میلک منجر به نزدیکی مسافت بندر چابهار و افغانستان می گردد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه نمود: فصل نوینی از نقش آفرینی بندر چابهار در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی شکل گرفته و این نوید دهنده توسعه همه جانبه این منطقه محروم و دور افتاده از پایتخت کشور است.

اسلامی اعلام کرد: ایران در جهت مبادلات تجاری و مالی شرقی- غربی و شمالی-جنوبی می تواند به عنوان پیوند ترانزیتی مطمئن و مقرون به صرفه مورد توجه و بهره برداری همه کشور های ذینفع قرار گیرد.

وی گفت: به همین منظور چابهار با موقعیت راهبردی مورد توجه سرمایه گذاری های منطقه ایست و مشارکت شرکت های هندی و حضور سایر کشور ها می تواند به توسعه منطقه یاری کند.

اسلامی ادامه داد: توسعه ظرفیت فعلی هشت و نیم میلیون تنی چابهار به 77 میلیون تن از برنامه های مهم است و با این اقدام می توان زمان و هزینه انتقال اموال تجارتی کشور های منطقه را کاهش داد.

وی اضافه نمود: بنادر ایران در دریای خزر، دریای عمان و خلیج فارس قادر به جابجایی حدود 232 میلیون تن بار هستند و خدمات موثری را برای صاحبان کالا و مشتریان فراهم می آورند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از اصلی ترین برنامه های ایران توسعه خطوط ریلی برای افزایش سهم ترانزیتی در زمینه حمل و نقل جهانی است و مصمم به اتصال بندر چابهار به کشور های همجوار نظیر افغانستان هستیم.

ز

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5990

به "وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اتصال ترانزیتی هند و افغانستان به وسیله چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: اتصال ترانزیتی هند و افغانستان به وسیله چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید