هر فرد در چهارمحال و بختیاری روزانه 700 گرم زباله فراوری می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری متوسط فراوری زباله در استان به ازای هر نفر را 700 گرم عنوان نمود.

هر فرد در چهارمحال و بختیاری روزانه 700 گرم زباله فراوری می نماید

شهرام احمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، متوسط فراوری زباله در استان به ازای هر نفر را 700 گرم عنوان و اظهار کرد: این میزان با متوسط فراوری زباله توسط هر شخص در ایران تقریباً برابری می نماید.

احمدی با اشاره به فراوری روزانه بیش از 700 تن زباله در استان، توضیح داد: نبود کارخانه بازیافت زباله موجب شده که زباله ها به صورت سنتی دفن شوند.

وی اضافه نمود: در حال حاضر کارخانه بازیافت زباله در استان به پیشرفت 50 درصدی رسیده است، که امید است با تأمین اقتصادی این کارخانه تا انتها سال راه اندازی گردد.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله های فراوریی قابل تفکیک شدن هستند، اضافه نمود: در حال حاضر 6 شهر استان طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرایی می نمایند.

احمدی با اشاره به اقدامات جدی از ابتدای سال جاری به منظور تفکیک زباله از مبدا، تاکید نمود: نقش فرهنگ سازی در اجرای پیروز این طرح بسیار مهم است و اجرای این طرح علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای فراوریشده از مواد بازیافتی می گردد، همچنین با انجام این کار، بخش زیادی از هزینه های جمع آوری و ساماندهی زباله حذف می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه اظهار کرد: سال های گذشته پسماند عفونی و عادی با هم دفن می شد که با پیگیری کارگروه پسماند و همکاری نهادهایی اعم از علوم پزشکی پسماند عفونی به اتوکلاوهای موجود در بیمارستان انتقال و بی خطر و کم خطرسازی می گردد.

وی رونمایی از نماهنگ مادر زمین، پاکسازی نمادین چندین منطقه و آموزش های چهره به چهره را از جمله برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان به مناسبت روز زمین پاک برشمرد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8409

به "هر فرد در چهارمحال و بختیاری روزانه 700 گرم زباله فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر فرد در چهارمحال و بختیاری روزانه 700 گرم زباله فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید