نظربایف: چرخه تاریخ مرکز توجه دنیا را به شرق بازمی گرداند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور سابق قزاقستان بر بازگشت مرکز توجه دنیا به شرق اشاره و آسیا را منطقه اولویت دار قرن 21 اعلام نمود.

نظربایف: چرخه تاریخ مرکز توجه دنیا را به شرق بازمی گرداند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق قزاقستان در جمع خبرنگاران در دومین همایش بین المللی یک کمربند، یک راه که به میزبانی چین در پایتخت این کشور برگزار گردید، گفت: امروز در سرانجام مرحله نخستین و پیروز آمیز ساخت یک کمربند، یک راه می توان به پیروزیت های زیاد این ابتکار اشاره نمود.

نظربایف اضافه کرد: واضح است که دنیا از مفاهیم متضاد ژیوپلتیک خسته و تمایل بیشتر به ژئو اقتصاد و توسعه مشترک دارد.

وی گفت: ابتکار یک کمربند، یک راه مجموعه امکانات جدید برای همکاری های مالی را محقق و بیانگر تقاضای تاریخی قوی بیش از 120 کشور دنیا برای امنیت، تجارت گسترده و شکوفایی می باشد.

نظربایف توضیح داد: در واقع به لطف کوشش های چین، روسیه، بعضی کشورهای اروپایی، آسیای مرکزی و تعدادی زیادی از شرکت کنندگان، جاده ابریشم معاصر در حال تبدیل به یک کمربند ثبات، توسعه و رفاه می باشد.

به گفته نظربایف، علیرغم تناقضات سیاسی، تحریم ها، جنگ های تجاری، افزایش حجم تجارت در چارچوب ابتکار یک کمربند، یک راه رو به افزایش و در حال حاضر 5 تریلیون دلار یا یک سوم کل تجارت دنیای را تشکیل می دهد.

پیشوای ملت قزاقستان در بخش دیگری اضافه کرد: دنیای شدن هنوز هم در تقاضا است و در حال تبدیل شدن به یک فرمت جدیدی قرار گرفته است. ابتکار یک کمربند،یک راه مدل جدیدی از دنیای شدن، با سیمای شرقی را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با بیان اینکه چرخه تاریخ مرکز جاذبه دنیای را باز به شرق بازمی گرداند گفت: امروزه ما می بینیم که آسیا، در واقع، به منطقه اولویت دار قرن بیست و یک تبدیل می گردد.

نظربایف گفت: امروزه 28 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیای در آسیا متمرکز بوده و این شاخص در آینده باز هم افزایش خواهد یافت.

رئیس جمهور سابق قزاقستان در سرانجام سخنان خود در این خصوص اضافه کرد: در حال حاضر گرایش تمدن دستورالعمل های جدیدی را برای همکاری پیشنهاد می نماید.

همایش بین المللی یک کمربند، یک جاده که روزهای 25-27 آوریل به میزبانی چین در پایتخت این کشور برگزار گردید، تعداد زیادی از رؤسای جمهور و نخست وزیران کشورهای مختلف در آن شرکت دارند.

انتهای پیغام/ح

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8644

به "نظربایف: چرخه تاریخ مرکز توجه دنیا را به شرق بازمی گرداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظربایف: چرخه تاریخ مرکز توجه دنیا را به شرق بازمی گرداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید