معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند!

به گزارش مهسان بلاگ، معروف ترین کلیساهای مسکو

مسکو یکی از مقاصد پر هوادار در بین گردشگرانی است که قصد سفر به سمت کشور روسیه را دارند. جاذبه های دیدنی این شهر و همچنین تاریخ کهنی که دارا می باشد همگی از جمله دلایلی هستند تا این شهر برای سفر گزینه مناسبی به شمار بیاید. با توجه به این که بهترین زمان سفر به روسیه فصل تابستان است و تورهای متنوعی برای این مقصد جذاب وجود دارد ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش دیدن را دارند صحبت کنیم. پیشنهاد می کنیم زمانی که به این شهر سفر کردید حتما چند مورد از این کلیساهایی که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد را بازدید کنید.

معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند!

کلیسای تثلیث | Trinity Church

تثلیث از دیگر کلیساهای معروف مسکو است که با گنبدهای سبزرنگی که بر فراز خود دارد نمونه ای عالی از معماری باروک به شمار می رود که در سال 1630 ساخته شد. سازنده این کلیسا شخصی به نام گریگوری نیکیتنیکوف بوده که از بازرگانان ثروتمندان آن دوره محسوب می شده است. در سال 1920 کلیسای تثلیث بسته شد و بعدها فعالیت خود را به عنوان یک موزه ادامه داد، در سال 1991 تصمیم گرفته شد که این بنا به عنوان یک کلیسای ارتدکس کار خود را ادامه دهد.

مدت پیشنهادی بازدید: 1 تا 2 ساعت

آدرس: روسیه، مسکو، خیابان نیکیتنیکی، کلیسای تثلیث

کلیسای جامع سنت باسیل | Saint Basils Cathedral

یکی از معروف ترین کلیساهای مسکو یا شاید بهتر است بگوییم بهترین و زیباترین کلیساهای این سنت باسیل نام دارد که قطعا عکس آن را بارها در تبلیغات گردشگری شهر مسکو دیده اید. جالب است بدانید که این کلیسا بخشی از مجموعه میراث جهانی کرملین - مسکو محسوب می شود و برای مردم کشور روسیه بسیار حائز اهمیت است. امروزه این بنا کاربری یک موزه را هم دارد و و در آن آثاری زیبایی به نمایش درآمده اند. اغلب ایرانی ها مسکو را با این عبادتگاه رنگارنگ می شناسند. کلیسای جامع سنت باسیل روزهای چهارشنبه به منظور نظافت تعطیل می باشد، همچنین توجه داشته باشید که برای خرید بلیط، بلیط فروشی های این مجموعه 45 دقیقه قبل از تعطیل شدن مجموعه فروش را متوقف می نمایند.

زمان بازدید:

از اول جولای تا 24 آگوست : همه روزه به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:00 تا 19:00

از 25 آگوست تا 3 سپتامبر: همه روزه به جز چهارشنبه ها از ساعت 10:00 تا 16:00

از 4 سپتامبر تا 5 نوامبر: همه روزه از ساعت 11:00 تا 18:00

از 6 نوامبر تا 30 آوریل: همه روزه از ساعت 11:00 تا 17:00

از اول می تا 31 می: همه روزه از ساعت 11:00 تا 18:00

مدت پیشنهادی بازدید: 2 تا 4 ساعت

آدرس: روسیه، مسکو، میدان سرخ، کلیسا سنت باسیل

کلیسای شفاعت | the Intercession

از معروف ترین کلیساهای مسکو که به دستور یکی از ثروتمندان روسیه در حومه شهر مسکو ساخته شده نیز کلیسای شفاعت نام دارد. به منظور ساخت کلیسای شفاعت از اصول معماری باروک استفاده شده و همین مساله بر اهمیت و زیبایی آن افزوده است. متاسفانه این کلیسا در جریان جنگ های متعددی که در این کشور اتفاق افتاده نیز دچار آسیب های مختلفی شده و بهتر است بگوییم که تا حد نابودی هم رفت، اما آنچه که امروزه از این کلیسای تاریخی باقی مانده حاصل دو سری مرمتی است که بر روی آن اجرا شده است.

سطح هزینه: رایگان

ساعت دسترسی: 08:00 تا 17:00

آدرس: روسیه، مسکو، خیابان نووزاودسکایا

کلیسای سنت نیکولاس در خامونیکی | Church of St. Nicholas in Khamovniki

در منطقه خامونیکی مسکو، یکی دیگر از معروف ترین کلیساهای مسکو به کلیسای سنت نیکولاس قرار گرفته است. این کلیسا از بناهای بسیار زیبا و رنگی شهر مسکو در روسیه است که نمای سفید، سبز و نارنجی آن بسیار در چشم گردشگران خودنمایی می نماید. کلیسای جذاب و دیدنی سنت نیکولاس دارای 5 گنبد طلایی بر فراز خود است که همین بر زیبایی آن نیز افزوده است. قدمت این کلیسا به اواخر قرن 17 میلادی برمی شود و سبک معماری آن باروک است.

سطح هزینه: رایگان

ساعت دسترسی: 08:00 تا 20:00

آدرس: روسیه، مسکو، منطقه خامونیکی

کلیسای جامع دورمیشن | Cathedral of the Dormition

یکی از قدیمی ترین و معروف ترین کلیساهای مسکو، کلیسای جامع دورمیشن نیز نام دارد. عمده علت زیبایی این عبادتگاه مربوط به نمای جذاب و 5 گنبد طلایی آن و همچنین معماری دلربایی است که درون این کلیسا به چشم می خورد. نقاشی های خیره نماینده از حضرت مریم و بزرگان مذهبی در این کلیسا سبب شده تا علاقمندان بسیاری برای تماشای این تصاویر به سمت کلیسای جامع دورمیشن نیز بروند. سال ساخت این کلیسا به 1475 تا 1479 نیز باز می شود، برای ورود به این کلیسا و بازدید از آن باید به میدان کتدرال بروید.

آنچه که ضروری است بدانید این است که در میدان کتدرال مسکو سه کلیسای دیگر به نام های بشارت، کلیسای جامع دورمیشن و کلیسای جامع آرچ انجل نیز قرار گرفته است که می توانید از هر سه بازدید کنید.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 18:00

مدت پیشنهادی بازدید: 1 تا 3 ساعت

آدرس: روسیه، مسکو، مجموعه کرملین، خیابان بروویتسکایا، کلیسای جامع دورمیشن

کلیسای عروج مسکو | Church of Ascension Moscow

در سال 1532 کلیسای عروج یا همان اسنشن در شهر مسکو به دستور پرنس واسیلی سوم نیز ساخته شد. این کلیسا اولین نمونه ساختمان های چوبی با سقف خیمه ای محسوب می شود که در زیرسازی آن از سنگ و آجر نیز استفاده است. معماری این کلیسا به اندازه ای ارزشمند و زیبا بوده تحسین کارشناسان بین المللی را برانگیخته و نامش را به عنوان یک گنجینه با ارزش از معماری در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 18:00

آدرس: روسیه، مسکو، خیابان آندروپوا

کلیسای جامع کازان | Kazan Cathedral

در طول مدت زمانی که به شهر مسکو سفر نموده اید، پیشنهاد می کنیم که حتما کلیسای کازان را در این شهر تماشا کنید. کلیسای کازان یکی از معروف ترین کلیساهای مسکو است و بازدیدنمایندگان زیادی در این شهر دارا می باشد. این سازه با نام کلیسای بانوی ما از کازان نیز در شهر مسکو شناخته می شود و برای اولین چوب بنا نهادن آن را یکی از شاهزادگان روسی به نام دمیتری پوژارسکی پس از پیروزی مسکو بر ارتش لهستان و لیتوانی در سال 1612 قرار داد.

ساعت دسترسی: 08:00 صبح تا 20:00

آدرس: روسیه، مسکو، میدان سرخ، کلیسا کازان

کلیسای جامع فرشته بزرگ | Cathedral of the Archangel

کلیسایی در قلب شهر مسکو و در مجموعه کرملین به نام کلیسای جامع آرچ انجل قرار گرفته است. کلیسای جامع آرچ انجل که با نام کلیسای جامع فرشته بزرگ هم یاد می شود دارای چهار گنبد کوچک و یک گنبد بزرگ طلایی است که بر فراز آن نیز خودنمایی می نماید. این گنبد بزرگ نمادی از عیسی مسیح و 4 یارش که مبلغ دین مسیحیت بوده اند نیز می باشد. در نمای اصلی ساختمان کلیسا از اشکال نیم دایره ای نیز استفاده شده تزئینات به کار رفته در آن الهام گرفته از سبک رنسانس ایتالیا نیز می باشد.

ساعت دسترسی: 10:00 صبح تا 18:00

مدت پیشنهادی بازدید: 1 تا 3 ساعت

آدرس: روسیه، مسکو، کرملین، خیابان بروویتسکایا، کلیسای جامع آرچ انجل

کلیسای جامع بشارت | Cathedral of the Annunciation

کلیسای خیره نماینده دیگری که از می تواند در لیست معروف ترین کلیساهای مسکو قرار بگیرد، کلیسای جامع بشارت است. این کلیسا سازه ای با گنبدهای طلایی خیره نماینده است که در قلب شهر مسکو در جوار میدان سرخ این شهر نیز قرار گرفته است. گفته می شود که در ابتدا که کلیسای جامع بشارت ساخته شد نیز 3 گنبد داشته که به مرور زمان تعداد گنبدهای این بنای تاریخی به 9 عدد در حال حاضر نیز رسیده است. این کلیسا از پربازدیدترین های شهر مسکو به شمار می رود.

ساعت دسترسی : 10:00 صبح تا 18:00

آدرس: روسیه، مسکو، کرملین، خیابان بروویتسکایا، کلیسای انانسییشن

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9273

به "معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین کلیساهای مسکو که ارزش حداقل یکبار دیدن را دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید