صاحب نظر آذری: مواضع آمریکا علیه ایران قابل اجرا نیست

به گزارش مهسان بلاگ، باکو - خبرنگاران - رییس مرکز مطالعاتی وکتور جمهوری آذربایجان گفت: مواضع رییس جمهوری آمریکا و دیگر مقامات این کشور در باره به صفر رساندن صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران واهی و قابل اجرا نیست.

صاحب نظر آذری: مواضع آمریکا علیه ایران قابل اجرا نیست

علی اسکندراف امروز (یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران تاکید نمود: مواضع این چنینی مقامات آمریکا عوامگرایانه و بیشتر متوجه افکار عمومی و نمایش قدرت آمریکا بوده که در عمل و در شرایط فعلی دنیا اجرای آن امکان پذیر نیست.

اسکندراف اضافه کرد: کوشش های آمریکا در راستای به صفر ساندن صادرات نفت ایران همچنین از نظر شرایط فعلی بازارهای دنیای و نیز موضع گیری های کشورها اصلا قابل تحقق نیست.

وی با اشاره به این که آمریکا در چند دهه اخیر سعی داشته نقش ژاندارم دنیا را ایفا نماید، گفت: دنیا فعلی حاضر نیست این سیاست واشنگتن را تحمل کند و از سوی دیگر هم صندلی آمریکا بیش از پیش بر اثر این چنین سیاست هایی در سطح بین الملل خدشه دار شده است.

رییس مرکز مطالعاتی وکتور با اشاره به این که بخش های دولتی و خصوصی کشورهای اروپایی و آسیایی از سیاست های خصمانه آمریکا علیه ایران که بازار مناسب برای این کشورها به شمار می رود، خسارت قابل توجه خواهند دید، توضیح داد: این کشورها حاضر نیستند از تحریم های آمریکا علیه ایران پیروی نمایند از این رو این مرحله تحریم های آمریکا علیه ایران نیز همانند تحریم های سال های قبلی دچار شکست می گردد.

اسکندراف همچنین مشارکت فعال جمهوری اسلامی ایران در بعضی طرح های مالی منطقه ای از جمله طرح های حمل و نقل یک کمربند و یک راه و شمال -جنوب را مورد اشاره قرار داد و گفت: کشورهای منطقه در قالب این طرح ها سرمایه گذاری کلانی را داشتند و مایل نیستند بنا به خواست آمریکا همکاری های خود را با جمهوری اسلامی ایران قطع نمایند.

خاورم ** 3378*1275

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8689

به "صاحب نظر آذری: مواضع آمریکا علیه ایران قابل اجرا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صاحب نظر آذری: مواضع آمریکا علیه ایران قابل اجرا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید