سومین شهر بزرگ ایالت آیوا آمریکا به زیر آب رفت

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - جاری شدن سیل و تداوم بارش باران در ایالت هایی از آمریکا ؛ زندگی هزاران نفر از مردم این کشور را مختل نموده است و تازه ترین گزارش رسانه های این کشور، از به زیر آب رفتن بخش های وسیعی از شهر داونپورت (Davenport) سومین شهر بزرگ ایالت آیوا آمریکا حکایت دارد.

سومین شهر بزرگ ایالت آیوا آمریکا به زیر آب رفت

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، تارنمای خبری واشنگتن پست و شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارش های جداگانه ای با اشاره به خسارات سنگین سیل در آمریکا گزارش دادند که جاری شدن سیل در این بخش از آریکا دستکم از سال 1993 تاکنون بی سابقه بوده است .

به دلیل افزایش حجم آب در رودخانه می.سی.سی.پی به میزان 22 فوت (بیش از 6 متر) ؛ بخش های عمده ای از شهر داونپورت که در مجاورت این رودخانه قرار گرفته است به زیر آب رفته است .

شبکه تلویزیونی سی ان ان با نشان دادن تصاویری که سیلاب این شهر را در برگرفته ، اضافه نمود: این درحالی است که برای روز پنجشنبه آینده بارش های بیشتری در منطقه پیش بینی شده است .

خبرنگار این شبکه خبری از مناطق سیل زده این شهر گزارش داد: کوشش برای بازکردن خیابان ها دراین شهر باتوجه به اینکه سطح آب رودخانه می.سی.سی.پی بطرز بی سابقه ای بالا آمده است، بی فایده است.

وی اضافه نمود: چندین روز است که سومین شهر بزرگ ایالت آیوا در این وضعیت قرار گرفته است و در روزهای آینده انتظار بارش های بیشتر به میزان دو اینچ (5 سانتی متر) می رود.

این رسانه تصویری آمریکایی ادامه داد: وضعیت مالی و انجام امور کسب و کار در شهر داونپورت به هم ریخته است.

شهر داونپورت با وسعتی بالغ بر 168 کیلومتر مربع ، بیش از 106 هزار نفر جمعیت دارد.

سی ان ان و واشنگتن پست به میزان خسارات وارده به این شهر ناشی از جاری شدن سیل اشاره ای نکردند.

به گزارش خبرنگاران ، پیش از این سی ان ان گزارش داده بود: زندگی بیش از 30 میلیون نفر از ساکنان مناطق جنوبی آمریکا از تگزاس تاایلینوی (شمال میانه آمریکا)به دلیل وخیم شدن شرایط جوی با تهدید جاری شدن سیل روبرو و پروازها نیز دچار اختلال شده است.

میزان بارش های سنگینی که بار دیگر از پنجشنبه گذشته شروع شده 3تا6 اینچ (7 تا 15) سانتی متر بوده و باعث بالا آمدن سطح رودخانه می.سی.سی.پی، میسوری و همچنیناوهایو ریور ولی (Ohio River Valley) شده است.

بارش های بی سابقه در آمریکا که از اواخر 19ماه مارس (28 اسفند 1397) شروع شد، ایالت های غرب میانه آمریکا، شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا را در برگرفت و بالا آمدن سطح آب، منجر به زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.

سیل فقط درایالت نبراسکا منجر به خسارت بیش از یک میلیارد دلاری شد و به بیش از 2 هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری در این بخش از ایالت آمریکا آسیب زد.

بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید وبارش بی سابقه باران قرار گرفتند.

اداره کشاورزی نبراسکا خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را نیز 400 میلیون دلار بر آورده کرد.

رسانه های آمریکا 26 فروردین ماه گزارش دادند که توفان در راستا خود هشت کشته و 25 زخمی برجای گذاشت.

اروپام **1302** 1546

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8981

به "سومین شهر بزرگ ایالت آیوا آمریکا به زیر آب رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین شهر بزرگ ایالت آیوا آمریکا به زیر آب رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید