دین پرست عنوان نمود: پاکسازی کامل آبگرفتگی و رسوبات شهر نورآباد

به گزارش مهسان بلاگ، معاون مالی وزیر کشور گفت: پیش بینی می گردد که عملیات لایروبی و رسوب زدایی گل و لای شهر نورآباد، تا قبل از سرانجام هفته جاری، به اتمام برسد.

دین پرست عنوان نمود: پاکسازی کامل آبگرفتگی و رسوبات شهر نورآباد

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست معاون مالی و نماینده ویژه وزیر کشور در استان لرستان که در ادامه سفر به این استان و به منظور ارزیابی و نظارت بر روند یاری رسانی به سیل زدگان، عصر روز گذشته به شهرستان دلفان سفر کرد، پس از بازدید از روستا های چم چال، میربگ شمالی و جنوبی و ططیانسر، کمپ های استقرار موقت سیل زدگان، معابر و منازل متأثر از سیل در شهر نورآباد و برگزاری جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دلفان، در ارتباط با نتایج مربوط به بازدید ها و مهمترین مصوبات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان دلفان اعلام نمود: در جریان سیل اخیر، حدودا (350) هکتار از مجموع 784 هکتار وسعت شهر نورآباد (45 درصد) دچار آبگرفتگی شده بود که در این میان حدودا (1000) واحد تجاری و (2000) واحد مسکونی، از بروز سیل متاثر شدند. با کوشش های اجرا شده، قریب به (80) درصد از وسعت آبگرفتگی ها و لایروبی ها، به حالت عادی برگشته است. لیکن کماکان پاکسازی 20 درصد از معابر عمومی و واحد های مسکونی، تجاری و ادارات دولتی، باقیمانده است.

دین پرست اضافه کرد: نظر به ضرورت تسریع در امر پاکسازی شهر نورآباد، با هماهنگی که شب گذشته با استاندار کرمانشاه صورت پذیرفت، امروز اکیپ مجهزی از استان کرمانشاه، به سرپرستی معاون عمرانی استانداری، در شهر نورآباد مستقر و در امر پاکسازی معابر و...، مشارکت خواهند نمود.

وی گفت: با برآورد های اجرا شده، پیش بینی می گردد که عملیات لایروبی و رسوب زدایی گل و لای شهر نورآباد، تا قبل از انتها هفته جاری، به اتمام برسد.

معاون مالی وزیر کشور اضافه کرد: در جریان سیل اخیر، برق تعداد (150) روستا از مجموع (440) روستای شهرستان، قطع شده بود که هم اکنون تنها برق 23 روستا قطع می باشد. البته از این تعداد، برق 14 روستا بدلیل رانش روز گذشته زمین قطع شده البته برق (9) روستای قبلی طی هفته جاری برقرار خواهد شد.

دین پرست گفت: با بروز سیل، گاز (34) روستا قطع که هم اکنون گاز تمامی روستا ها متصل شده اند.

معاون وزیر ادامه داد: آب آشامیدنی تمامی شهر ها و به جز (2) روستا وصل است.

دین پرست گفت: در حال حاضر، تعداد (90) روستای شهرستان بدلیل رانش زمین، سقوط دکل برق و قطعی برق، فاقد شبکه ارتباطی تلفن همراه است .

معاون مالی وزیر کشور اضافه کرد: تاکنون ارزیابی حدودا (52) درصد از واحد های آسیب دیده از خسارت، توسط بنیاد مسکن اجرا شده است. بر اساس ارزیابی های اولیه: تعداد واحد های مسکونی تخریبی، 1852 واحد بوده که از این تعداد، (1825) واحد روستایی و (27) واحد نیز شهری است.

وی اعلام کرد: تعداد واحد های مسکونی تعمیری شهری (487) واحد و تعمیری روستایی (1733) واحد معین شده است.

نماینده ویژه وزیر کشور اضافه کرد: در جریان سیل اخیر، حدودا (300) کیلومتر از مجموع (1100) کیلومتر راه های روستایی و عشایری شهرستان و قریب به (100) پل، کاملا تخریب و یا آسیب جدی دیده اند.

دین پرست گفت: هم اکنون تعداد (40) روستای واقع در بخش کاکاوند، فاقد راه ارتباطی قابل تردد است .

معاون وزیر اعلام کرد: از شروع بروز سیل تاکنون، به تعداد (6000) خانوار و در مجموع به بیش از (29514) نفر امداد رسانی شده است.

وی گفت: میزان خسارت های وارده به بعضی از بخش های شهرستان دلفان: حدود (463) میلیارد تومان و به توضیح زیر است: بخش راه: 173 میلیارد تومان؛ بخش آب (مجموع شهری روستایی): (11/5) میلیارد تومان (یازده و نیم)؛ بخش برق: 12/5 میلیارد تومان (دوازده و نیم)؛ بخش گاز: یک میلیارد تومان؛ بخش مخابرات: 300 میلیون تومان (توجه گردد این رقم به میلیون تومان است)؛ حوزه کشاورزی: 216 میلیارد تومان؛ حوزه بهداشت: (10) میلیارد تومان؛ تاسیسات و زیربنایی شهری: 39 میلیارد تومان.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7980

به "دین پرست عنوان نمود: پاکسازی کامل آبگرفتگی و رسوبات شهر نورآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دین پرست عنوان نمود: پاکسازی کامل آبگرفتگی و رسوبات شهر نورآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید