دیدار سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی با رئیس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و رییس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ایزمئو) با هدف تقویت و توسعه همکاری های علمی و فنی در حوزه های باستان شناسی، باستان سنجی و حفاظت و مرمت، کتیبه شناسی و زبان شناسی دیدار کردند.

دیدار سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی با رئیس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، منیر خلقی، مدیر امور بین الملل و حقوقی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری امروز 7 آذر 97 با اعلام این خبر گفت: در این ملاقات علاوه بر آنالیز زمینه های همکاری موضوع حفاظت و مرمت محوطه تل آجری فارس مورد آنالیز نهاده شد.

او اضافه نمود: کاوش های محوطه تل آجری در قالب پروژه مشترک 5 ساله به سرپرستی علیرضا عسگری چاوردی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز و فرانچسکو کالیری، استاد دانشگاه بولونیا ذیل تفاهمنامه منعقده میان پژوهشگاه و گروه میراث فرهنگی دانشگاه بولونیا اجرا شد.

خلقی با بیان این نکته که ایزمئو یکی از معتبرترین موسسه های فنی و تخصصی در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی است، گفت: سابقه همکاری های موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ایزمئو) در حفاظت و مرمت بناهای تاریخی در ایران به دهه 70 میلادی باز می شود که نتیجه برخی از این فعالیت ها در قالب گزارش هایی توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به زبان فارسی منتشر شده است.

او اضافه نمود: ایزمئو به طور خاص همکاری های علمی و فرهنگی را با موسسه ها و محققان آسیایی و آفریقایی ترویج داده و در زمینه برگزاری نشست ها و سخنرانی ها و نمایشگاه های تخصصی فعال است.

خلقی در ادامه اظهار کرد: ارایه خدمات مشاوره ای ، همکاری با پروژه هایی با موضوع حفاظت و معرفی میراث فرهنگی و نیز انجام ماموریت های علمی و فعالیت های میدانی باستان شناسی در کشورهای آسیایی و آفریقایی و مدیترانه از دیگر فعالیت های این موسسه بین المللی است.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3163

به "دیدار سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی با رئیس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار سرپرست پژوهشگاه میراث فرهنگی با رئیس موسسه بین المللی مطالعات مدیترانه و شرق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید