خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی، توجه به زیرساخت های توسعه استان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد صادق معتمدیان پنج شنبه شب در شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی منطقه ای برخوردار از نعمت های الهی ولی محروم از توجه ملی است.

خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی، توجه به زیرساخت های توسعه استان

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: در خراسان جنوبی هر چند کوشش های زیادی در حوزه ایجاد بازارها اجرا شده ولی در حال حاضر از چهار بازارچه آن تنها در بازارچه ماهیرود به صورت نیمه فعال فعالیت صورت می گیرد.

معتمدیان ادامه داد: ایجاد زیر ساخت های جدید توسعه صادرات خراسان جنوبی جهت ارتقاء وضعیت معیشت مردم استان به ویژه مرزنشینان در کوتاه مدت مد نظر است.

وی با بیان اینکه علی رغم اینکه از نظر معدن رتبه چهارم در کشور را داریم ولی زیر ساخت اساسی در این حوزه صورت نگرفته است، اضافه کرد: در حوزه معدن در استان بیشتر به صورت خام فروشی کار می شده است و به سمت تولید نرفته ایم.

معتمدیان با تأکید بر اینکه گردشگری و کشاورزی از اضلاع توسعه خراسان جنوبی است، گفت: در زمینه محصولات کشاورزی نیز باید به سمت ایجاد گمرک های تخصصی و صنایع بسته بندی و تبدیلی برویم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در دولت یازدهم دسترسی خراسان جنوبی به استان فراه افغانستان فراهم شده که سبب رونق ترانزیت در این منطقه می گردد.

معتمدیان اظهار کرد: خراسان جنوبی تنها استانی است که یک کیلومتر آزادراه نداشته و علیرغم اینکه با 6 استان مهم در ارتباط هستیم اما جاده ها وضعیت مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های جدی ما در زیرساخت ها موضوع راه هاست که با وجود موقعیت ممتاز استان از چابهار به سرخس اقدام عملیاتی در خصوص ریل صورت نگرفته است.

استاندار خراسان جنوبی بیان نمود: در حوزه های منابع طبیعی، عشایری و سایر حوزه ها نیز ظرفیت های خوبی در استان وجود دارد.

معتمدیان ادامه داد: یکی از مسائل در حوزه سلامت، بهداشت و درمان نامتوازن بودن خدمات بهداشتی و درمانی در سطح استان و شهر بیرجند است.

وی یادآور شد: با توجه به هم مرز بودن با افغانستان می توان برای روابط پزشکی و پروژه ای با این کشور و جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه بیرجند نیز برنامه ریزی کرد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4031

به "خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی، توجه به زیرساخت های توسعه استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان جنوبی محروم از نگاه ملی، توجه به زیرساخت های توسعه استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید