تولید 100درصدی بذر گندم و جو در ایران

به گزارش مهسان بلاگ، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از تولید 100 درصدی بذر گندم، جو، کنجد و گیاهان مشابه در داخل کشور خبر داد.

تولید 100درصدی بذر گندم و جو در ایران

به گزارش خبرنگاران، کاظم خاوازی امروز در مراسم واگذاری امتیاز و انتقال دانش فنی تولید و تکثیر بذر ارقام اصلاح‌شده محصولات کشاورزی به بخش خصوصی که در موسسه تحقیقات تهیه و اصلاح نهال و بذر کرج برگزار شد اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید با تکیه‌ بر تکنیک‌های جدید و به ‌روز، تولید اقلام را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: با افزایش تولید، عرضه بیشتری نیز صورت می‌گیرد و به نیازهای بخش‌های مختلف در این حوزه به خوبی پاسخ داده می‌شود.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر دانه‌های روغنی کلزای تولیدی در کشور به کشاورزان داده می‌شود، ابراز کرد: تقاضا برای تولید این نوع اقلام باوجود سرمای زیادی که زمستان گذشته داشتیم، مناسب بود و برای پاسخ به این تقاضا موسسه تحقیقات تهیه و اصلاح بذر در حال ارائه اقلام جدید با تکنیک‌های جدید است.

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در حال حاضر 50 درصد از اقلام بذر روغنی کلزای مورد نیاز کشور توسط موسسه تحقیقاتی داخلی تولید می‌شود.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 526

به "تولید 100درصدی بذر گندم و جو در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 100درصدی بذر گندم و جو در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید