تمهیدات آتش نشانی برای بازگشایی مدارس

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تشریح تمهیدات سازمان آتش نشانی به مناسبت بازگشایی مدارس گفت که طرح آتش نشانی در سه بازه 10 روز از 20 شهریور شروع گردیده و تا 20 مهر اجرا می گردد که شامل آماده باش ایتسگاه ها، بازرسی از مدارس و اماکن اطراف آنها و ارائه آموزش های ایمنی به صورت چهره به چهره در مدارس می گردد.

تمهیدات آتش نشانی برای بازگشایی مدارس

جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح تمهیدات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در آستانه بازگشایی مدارس اظهار کرد: سازمان آتش نشانی تمهیدات خاصی را تدارک دیده تا با اجرای آن در تامین ایمنی خصوصا در روزهای اولیه بازگشایی مدارس موثر باشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تمهیدات آتش نشانی در سه بازه 10 روزه انجام می گردد گفت: فاز اول طرح آتش نشانی از 20 شهریور شروع گردیده و تا اول مهر انجام می گردد که در این بخش تمام کارشناسان اقدام به بازدید از مدارس و اماکن آموزشی و آنالیز تجهیزات و سیستم های اطفایی آن ها نموده اند و توصیه های لازم به مسئولان مدارس اعلام شد. همچنین کارشناسان از اطراف مدارس نیز بازدید کردند و موارد ناایمن و بخش هایی که احتیاج به تعمیرات داشته را به صورت مکتوب به شهرداری های نواحی اعلام کردند تا نسبت به ایمنی محیط اطراف مدارس نیز اقدام گردد.

وی افزود: داخل ساختمان ها و حیاط مدارس نیز بازرسی شد و مواردی که احتیاج به رفع شدن داشته به مدیران مدارس اعلام گردیده است.

ملکی با اشاره به فاز دوم طرح آتش نشانی گفت: در بازه 10 روزه دوم نیز همزمان با اول مهر و شروع به کار مدارس، علاوه بر اینکه اقدامات فاز اول همچنان ادامه دارد، در این بازه تمام 130 ایستگاه در آماده باش کامل هستند و استقرارهای گسترده در سطح شهر هم انجام می گردد و هر ایستگاه در نقاط پر رفت و آمد در دو نوبت صبح و بعد از ظهر از ساعت 7 تا 9 و 15 تا 17 مستقر می شوند. این کار به این دلیل صورت می گیرد که با توجه به اینکه در ساعات ابتدایی صبح و همین طور بعدازظهر ممکن است ترافیک بیشتری را ببینیم، در صورت بروز حوادث دسترسی به محل حادثه سریع تر صورت بگیرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اجرای سومین بخش طرح از 10 تا 20 مهر است، اضافه نمود: در این بخش از طرح، کارشناسان، اساتید و مربیان سازمان آتش نشانی در مدارس و کلاس ها حاضر می شوند و به صورت چهره به چهره توصیه ها و آموزش های ایمنی را به دانش آموزان ارائه می دهند. این روش برای ارائه آموزش های اولیه در طول سال هم انجام می گردد اما در این مدت با پتانسیل بیشتری مد نظر قرار می گیرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری خوب مسئولان مدارس بتوانیم این برنامه ها را به خوبی انجام دهیم و به ایمنی شهر یاری کنیم. همچنین اگر مسئولان مدارس در هر زمان دیگری احساس نمایند که به حضور کارشناسان ما احتیاج است می توانند با مراجعه به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی این موضوع را اعلام نمایند تا کارشناسان ما در مدارس حاضر شوند.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1580

به "تمهیدات آتش نشانی برای بازگشایی مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات آتش نشانی برای بازگشایی مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید