افراد چاق کمتر با خودرو رفت و آمد نمایند

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران - محققان انجمن مطالعات چاقی اعلام کردند، احتمال مرگ افراد چاقی که با خودرو رفت و آمد می نمایند در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی که رفت و آمد خود را با دوچرخه یا پیاده انجام می دهند، 30 درصد بیشتر است.

افراد چاق کمتر با خودرو رفت و آمد نمایند

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران از پایگاه خبری مدیکال ساینس، در این تحقیقات 163.149 داوطلب 37 تا 73 ساله که 50.8 درصد از آن ها زن بودند، به مدت 5 سال تحت نظر گرفته شدند. در این تحقیقات داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از 30 به عنوان معیار چاقی در نظر گرفته شد. این داوطلبان در چهار گروه مسافران خودرو، مسافران با دوچرخه، مسافران پیاده و مسافران فعال شامل افرادی که با دوچرخه یا پیاده سفر می نمایند، دسته بندی شدند. نتایج مورد انتظار این تحقیقات شناسایی موارد مرگ در اثر هر عاملی، مرگ در اثر بیماری های قلبی و بستری شدن در بیمارستان در اثر بیماری های قلبی غیرکشنده بود.

در جریان این تحقیقات، 2425 نفر از داوطلبان جان خود را از دست دادند و 7.973 نفر دچار بیماری های قلبی شدند. در نتیجه این تحقیقات تعیین شد ترکیب چاقی و رفت و آمد با خودرو، موجب افزایش 32 درصدی ریسک مرگ زودرس، افزایش دوبرابری ریسک مرگ در اثر ابتلا به بیماری های قلبی و افزایش 59 درصدی ریسک ابتلا به بیماری های قلبی غیرکشنده می گردد.

در مقابل، میزان ریسک مرگ افراد چاقی که از روش های سفر فعال به منظور رفت و آمد به محل کار خود استفاده می نمایند مشابه ریسک مرگ افراد دارای وزن مناسب است. بنابر این رفت و برگشت به محل کار با پای پیاده یا دوچرخه می تواند اثر چاقی را خنثی کند. با وجود این، ریسک ابتلا به بیماری های قلبی در افراد چاقی که از روش های فعال سفر استفاده می نمایند در مقایسه با افراد دارای وزن عادی که از این روش ها استفاده می نمایند، 82 درصد بالاتر است.

نتایج این تحقیقات در کنگره اروپایی چاقی در گلاسگو در اسکاتلند ارائه شده است.

علمی **9259**1485

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8753

به "افراد چاق کمتر با خودرو رفت و آمد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد چاق کمتر با خودرو رفت و آمد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید