آشوبی: استقلال به روز های خوبش برمی شود اما در ادامه لیگ، شفر هم حق اشتباه دارد

به گزارش مهسان بلاگ، بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: مربیان بزرگ هم اشتباه می نمایند و شفر هم مثل هر مربی دیگر در شیوه بازی تیمش بعد از گل تساوی السد دچار اشتباه شد.

آشوبی: استقلال به روز های خوبش برمی شود اما در ادامه لیگ، شفر هم حق اشتباه دارد

فرزاد آشوبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در مورد شکست 3 بر یک استقلال در استادیوم آزادی مقابل السد قطر گفت: به عقیده من انتقاداتی که از وینفرد شفر بعد از این مسابقه راجع به تعویض های اشتباه او می شود، منصفانه نیست از این جهت که هیچ کس بهتر از سرمربی تیم از وضعیت بدنی شاگردانش آگاهی ندارد و شفر هم قطعاً از شرایط نیومایر آگاهی داشت که او را در اوایل نیمه دوم تعویض کرد. اگر استقلال به آن شکل مغلوب السد شد به خاطر این بود که اسیر ضدحملات این تیم شد. وقتی بازی یک - یک شد السد عقب نشست و این استقلال بود که بی محابا برای زدن گل دوم کوشش کرد، اما خط هافبک السد متشکل از بازیکنانی چون ژاوی و گابی و حضور بازیکنی چون بونجاح در نوک خط حمله برای تمام کردن کار استقلال روی ضدحملات کافی بود، ضمن اینکه بازیکنان تعویضی السد هم خیلی خوب نشان دادند.

استقلال بعد از دریافت گل احساسی بازی کرد وی با تأکید بر اینکه استقلال در این مسابقه احساسی بازی کرد، یادآور شد: وقتی بازی یک - یک شد بازیکنان استقلال به این فکر کردند که حتماً باید بازی را ببرند و روبه بازی احساسی آوردند و همین مسئله باعث شد فضاهای زیادی را به بازیکنان السد بدهند. در حالی که نتیجه اگر همان یک - یک می ماند به مراتب بهتر از باخت 3 بر یک بود. داشته های استقلال نسبت به حریفش آنقدری نبود که همه از این تیم انتظار پیروزی داشته باشند و می شد با بازی محتاط تر حتی به تساوی رسید و در قطر هم با همین تفکر به میدان رفت.

استقلال احتیاط می کرد بهتر بود آشوبی در واکنش به اظهارنظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه اگر استقلال بعد از اشتباه فاحش دروازه بان السد و گل به خودی او فشار را روی دروازه السد بیشتر می کرد تا به گل دوم سوم هم برسد، اعلام کرد: دروازه بان السد یکی از ضعیف ترین بازیکنان این تیم است که به نوعی پاشنه آشیل السد حتی در لیگ ستارگان قطر به حساب می آید. قطعاً اگر استقلال فشار بیشتری روی دروازه او می آورد باز هم می توانست به گل برسد، اما یک واقعیت را نمی توان منکر شد و آنهم اینکه السد تیم خیلی خوب و هماهنگی است که بازیکنانش به غیر از دروازه بان این تیم تجربه بازی در چنین جوی را داشتند و یک روز عالی و کم اشتباه را پشت سر گذاشتند. اینکه بگوییم اگر استقلال بعد از گل به خودی حریف فشار را بیشتر می کرد حتماً به گل می رسید، فقط یک فرضیه است که من خیلی با آن موافق نیستم، بلکه اعتقاد دارم السد در تمامی خطوط به غیر از خط دروازه عالی کار کرد و شاید بهترین حربه برای بازی با این تیم قدر، احتیاط بیشتر و کنترل حریف بود. اگر اجازه می دادیم السد جلو بیاید شاید خیلی بهتر بود تا اینکه خودمان جلو بکشیم و به بازیکنان فوق العاده خطرناک آنها فضا دهیم.

گواردیولا هم اشتباه می نماید هافبک پیشین سرخابی های پایتخت با بیان اینکه هر مربی بزرگی در جهان حتی اگر گواردیولا هم باشد، اشتباه می نماید، توضیح داد: منچسترسیتی در بازی رفت با لیورپول در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا هجومی بازی کرد و اسیر ضدحملات شد، مثل کاری که استقلال انجام داد. به هرحال شفر هم مثل هر مربی دیگری حق اشتباه دارد. یک نکته نباید فراموش شود که نیمه دوم بازی استقلال - السد واقعاً جذاب و تماشایی بود. شاید هواداران بابت شکست تیم شان حسابی ناراحت شدند، اما در عوض بازی قشنگی را تماشا کردند. الان هم من اطمینان دارم استقلال با همین نفرات در ادامه لیگ به روز های خوبش برمی شود، اما خیلی سخت است که این تیم بخواهد در قطر نتیجه بازی رفت را جبران کند.

نفرات جدید استقلال زمان می خواهند وی در واکنش به انتقاداتی که از بازیکنان جدید استقلال می شود نیز گفت: در اینکه بازیکنان جدا گردیده از استقلال در سطح خوبی بودند و اگر در این تیم می ماندند این نتیجه مقابل السد رقم نمی خورد، شکی نیست، اما بازیکنان جدید استقلال نفرات ضعیفی نیستند و اگر تا الان کارایی چندانی نداشته اند، دلیلش این است که هنوز در این تیم جا نیفتاده اند. قطعاً آنها در ادامه لیگ به کار استقلال خواهند آمد و شاید بهتر بود این تیم برای لیگ قهرمانان نفراتی چون امید ابراهیمی، مجید حسینی و تیام را حفظ می کرد. شما در نظر بگیرید استقلال در هر پست غیر از خط دروازه یکی از ستون های خود را از دست داده است. قطعاً زمان می برد تا نفرات جایگزین بتوانند به مانند قبلی ها مؤثر واقع شوند، مخصوصاً بازیکنی مثل علی کریمی که به نظرم خیلی بهتر خواهد شد.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 804

به "آشوبی: استقلال به روز های خوبش برمی شود اما در ادامه لیگ، شفر هم حق اشتباه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشوبی: استقلال به روز های خوبش برمی شود اما در ادامه لیگ، شفر هم حق اشتباه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید